...spune Alina Bistreanu, care timp de 15 ani a activat în domeniul fashion, iar apoi a preluat conducerea retailerului de optică medicală Optical Investment Group, un domeniu în care, spune chiar ea, partea de fashion, de frumos, se îmbină foarte bine cu grija pentru oameni, mai precis cu îngrijirea vederii acestora.
Alina Bistreanu, CEO Optical Investment Group
Cifră de afaceri (2022): 157,7 mil. lei
Profit net (2022): 5,4 mil. lei
Număr de angajaţi: 538
A visat la o carieră în domeniul bancar dar a ales retailul de fashion, iar acum coordonează activitatea Optical Investment Group, cel mai mare retailer de optică din România, deţinut de Innova Capital. Reţeaua reuneşte 100 de magazine în 29 de oraşe, sub umbrela a trei mărci: OPTIblu (78 de spaţii), Optiplaza (21 de spaţii) şi două magazine superpremium O51, dar şi magazinele online optiblu.ro şi optiplaza.ro.
1. Ce perspectivă aveaţi în urmă cu 20 de ani în ce priveşte evoluţia profesională? Ce vă doreaţi să profesaţi, să realizaţi?
Mă uit în urmă şi îmi amintesc cu bucurie şi entuziasm anul 2004. În luna mai a acelui an, începeam primul meu job cu acte în regulă, după ce mai cochetasem cu joburi sezoniere în timpul vacanţelor mele de vară. Terminasem liceul cu profil economic şi abia începusem facultatea de finanţe-bănci. De copil visasem să ajung într-o zi să conduc o bancă (instituţie bancară) iar toată traiectoria mea educaţională a urmărit acest vis, la fel şi primul meu job.
2. Realitatea a coincis cu gândurile de la acea vreme?
Realitatea nu a coincis complet cu gândurile mele de atunci. Deşi mi-am început cariera în domeniul pe care îl studiam, am descoperit repede că nu sunt potrivită unui mediu atât de rigid şi static. Schimbarea către industria de fashion retail a fost una firească pentru mine şi mi s-a potrivit că o mănuşă deoarece am realizat că mă pasionează să lucrez cu oamenii, să creez experienţe şi să fiu în mijlocul acţiunii. Timp de peste 15 ani, am reuşit să acumulez experienţă şi să dezvolt noi competenţe în această industrie. De la o echipă de 20 de oameni şi o poziţie de store manager, am ajuns să conduc o echip ă de peste 2000 de oameni din poziţia de director general a uneia dintre cele mai mai companii de fashion retail din România.
Citiţi continuarea pe www.businessmagazin.ro