Dezvoltarea unui brand propriu şi investiţii de jumătate de milion de euro care au vizat infrastructura de logistică şi dezvoltările informatice aferente sunt cele mai recente decizii strategice ale distribuitorului de echipamente de protecţie Renania. Cu o cifră de afaceri estimată la peste 165 de milioane de lei în 2023 şi un profit de aproape 12 milioane de lei, compania îşi bugetează plusuri şi pentru anul în curs.
„Paza bună trece primejdia rea” este proverbul pe care se potriveşte mănuşă profilul companiei Renania, distribuitor de echipamente de protecţie. Cu 149 de angajaţi, firma a înregistrat anul trecut o cifră de afaceri de 165,7 milioane de lei (date provizorii), în creştere faţă de 2002, când s-a plasat la aproape 153 milioane de lei. În acelaşi interval, şi profitul a crescut de la 8,1 milioane de lei la aproape 12 milioane de lei. „Ne propunem să ne eficientizăm activitatea şi să regândim modul în care ne servim clienţii, prin disecarea fiecărei activităţi, prin validarea acestora din perspectiva clientului. Ne-am bugetat o creştere de 20% pe anumite canale de vânzări cu potenţial, însă cel mai important obiectiv este de a ne menţine nivelul de încredere pe care clienţii îl au în Renania şi consolidarea cotei de piaţă”, declară Florentina Taudor, general manager al companiei.
În ultima perioadă Renania a alocat investiţii de jumătate de milion de euro care au vizat infrastructura de logistică şi dezvoltările informatice aferente. Astfel, suprafaţa totală de depozitare a fost mărită cu 25%, ajungând la 11.700 mp, a fost dublat numărul de locaţii de depozitare, mărind implicit şi eficienţa operaţională, conform Florentinei Taudor. „Dacă în trecut puteam procesa şase comenzi în acelaşi timp, acum putem procesa 18, iar distanţa parcursă pentru procesarea unei comenzi a scăzut, în medie, de patru ori. Toate acestea s-au tradus în beneficii de cost şi timp pentru clienţii noştri şi ne-au permis să menţinem produsele competitive în această perioadă de inflaţie crescută şi să livrăm în continuare 99,9% din comenzi în 24 de ore în orice colţ al ţării.”
O altă decizie strategică a companiei se leagă de dezvoltarea produselor proprii, sub brandul Renania. Sub sloganul „Safety Loves Fashion”, Renania a lansat noua campanie de identitate. „În ultimii doi ani, compania noastră, care e specializată în importul, distribuţia şi consultanţa în domeniul siguranţei ocupaţionale, a explorat direcţia extinderii portofoliului de produse marca Renania, abordând ţesături inovative, croieli personalizate pentru femei, dar şi procese riguroase de control al calităţii. Astfel, sub marca Renania au fost create game de încălţăminte ergonomică din materiale rezistente la testele de abraziune, îmbrăcăminte de protecţie cu design contemporan, jachete sau combinezoane antichimice, mănuşi de protectie cu tehnologie inovativă a ţesăturilor cu protecţie la tăiere. Acestea sunt doar o parte dintre categoriile abordate, dar ele confirmă direcţia pe care ne dorim s-o cultivăm – extra atenţie pentru utilizator, confort şi stare de bine, nu doar siguranţă”, afirmă Florentina Taudor.
Citiţi continuarea pe www.businessmagazin.ro