România devine tot mai vizibilă în arhitectura regională a grupului Unilever, atât prin ritmul de creştere a consumului, cât şi prin investiţiile consistente în infrastructura locală. Monica Tamaş, noul General Manager al Unilever România şi Moldova, spune că piaţa locală are toate ingredientele unei economii în ascensiune: maturizare progresivă, consum în creştere, disciplină operaţională şi un portofoliu de branduri cu relevanţă locală. În paralel, ea îşi propune să consolideze o cultură organizaţională bazată pe inovaţie, agilitate şi curajul de a anticipa viitorul.
„România continuă să joace un rol cheie în regiune din perspectiva Unilever, cu o evoluţie solidă atât în privinţa performanţei comerciale, cât şi a eficienţei operaţionale şi a potenţialului de dezvoltare”, spune Monica Tamaş, general manager al Unilever România şi Moldova începând cu luna ianuarie a acestui an. Ea remarcă faptul că această consolidare nu este întâmplătoare, ci rezultatul unei adaptări constante la realităţile de consum, dar şi al unor decizii strategice pe termen lung. „Accentul pus pe optimizarea operaţiunilor şi pe consolidarea activităţilor a întărit poziţia ţării noastre într-un mod echilibrat şi sustenabil. Suntem conectaţi la ce se întâmplă în regiune, dar şi foarte ancoraţi în specificul pieţei locale.” Creşterea economică susţinută a României se reflectă şi în datele oficiale: conform Eurostat, în 2024, România a ajuns la 88% din media Uniunii Europene la indicatorul Consum Individual Real (CIR), depăşind 11 state membre – o evoluţie remarcabilă faţă de acum un deceniu, când acest indicator era la doar 56%. „Acest progres nu vorbeşte doar despre o economie în creştere, ci despre un potenţial real de consum. Iar când acest consum se intersectează cu branduri relevante, cu distribuţie solidă şi cu o strategie clară, potenţialul devine realitate.” În acest context favorabil, Unilever a intensificat investiţiile locale: în ultimii trei ani, compania a investit peste 48 de milioane de euro în extinderea fabricii din Ploieşti, mărind suprafaţa de la 6.000 la 17.000 de metri pătraţi şi transformând-o într-una dintre cele mai moderne unităţi de producţie alimentară din Europa. Doar în 2024, Unilever a direcţionat încă 3 milioane de euro pentru proiecte care vizează eficienţa operaţională şi reducerea impactului asupra mediului.
Numirea Monicăi Tamaş în funcţia de general manager pentru România şi Moldova are şi o dimensiune personală, după un parcurs profesional de peste un deceniu în cadrul companiei. „Sunt la început de drum în acest rol şi sunt foarte motivată să duc mai departe povestea de succes din ultimii 30 de ani. Pentru mine, această poziţie este mai mult decât o etapă profesională. Este o întoarcere acasă, într-o echipă şi într-o cultură organizaţională în care cred foarte mult. (..) Am crescut în acest business şi simt o legătură profundă cu oamenii din spatele brandurilor. Este o responsabilitate importantă, dar şi o sursă de energie constantă. Mă motivează dinamismul pieţei, dar şi faptul că putem avea un impact real în viaţa oamenilor.” Ea descrie piaţa din România ca fiind una dintre cele mai competitive din regiune, unde „concurăm cu cei mai buni – competitori globali şi locali – şi acest lucru ne provoacă să fim mai buni, mai agili, mai conectaţi la realitate”.