Profesii

Business Magazin. Cine este Remus Deleanu, un absolvent de Drept la Iaşi, care a preluat conducerea Cotnari

Business Magazin. Cine este Remus Deleanu, un absolvent...

Autor: Ioana Mihai-Andrei

08.09.2024, 19:01 9657

... spune Remus DelEanu, care este preşedinte al directoratului în cadrul producătorului de vinuri Cotnari. „Prin urmare, fac tot posibilul să mă înconjor întotdeauna de oameni profesionişti în domeniile lor, de la care să primesc sfaturi utile, şi pe care să îi incurajez să se dezvolte în permanenţă şi să îmi spună sincer şi deschis opiniile lor.”

El a absolvit Facultatea de Drept din cadrul Universităţii Alexandru Ioan Cuza, în 2008, an în care a promovat examenul de intrare barou şi a profesat avocatura timp de aproape 4 ani la Iaşi. Din 2012 până în 2021, a lucrat la Cotnari în mai multe departamente: asistenţă juridică, viticultură, vinificaţie, vânzări, PR etc., învăţând astfel cum funcţionează compania şi care sunt provocările specifice. În aprilie 2021 a preluat funcţia de preşedinte al directoratului în cadrul companiei. Cotnari este deţinut de mai mulţi antreprenori locali. Businessul e operat prin mai multe firme, precum Cotnari SA sau Cramele Cotnari, cu afaceri de aproape 250 mil. lei în 2022. Privatizarea companiei care în comunism a funcţionat ca un IAS s-a finalizat după 2000, iar Cotnari a devinit o societate românească cu capital integral privat şi autohton. În prezent, compania administrează 1.750 de hectare, pornind de la circa 1.000 de hectare în momentul privatizării. Pe toate suprafeţele sunt cultivate doar soiuri autohtone (patru albe şi două roşii), o situaţie aparte în industria vinului.

1. Care este obiectivul de carieră pe care îl aveţi în prezent?

Creşterea, cu ajutorul echipei, a notorietăţii brandului şi a încrederii clienţilor în produsele noastre. Diversificarea portofoliului de produse. Investiţii importante în replantare (aproximativ 80 ha), în tehnologizare şi mecanizare, atât pe partea de viticultură, cât şi vinificaţie, având ca scop reducerea dependenţei faţă de forţa de muncă (pe fondul costurilor din ce în ce mai mari cu forţa de muncă, dar şi al lipsei acesteia) şi eficientizarea proceselor de producţie.

Citiţi continuarea pe www.businessmagazin.ro