Dintr-un „mic ansamblu de roci în Pacificul de Sud”, Rod Drury a văzut de timpuriu potenţialul pe care îl prezintă internetul şi conexiunile pe care le trasează între oameni, aşa că a înfiinţat ceea ce avea să devină una dintre cele mai mari companii publice din emisfera sudică, listată pe o bursă cu o capitalizare totală de cinci ori mai mare decât PIB-ul României. Care este povestea lui?
Rod Drury este fiul unui comerciant şi al unei asistente executive din Noua Zeelandă; crescut în zona de nord a ţării, a urmat cursurile Liceului Napier Boys, unde spune că şi-a dezvoltat interesul privind domeniul IT. Ulterior, a studiat comerţ şi administraţie la Universitatea Victoria din Wellington şi, după facultate, a lucrat la firma de contabilitate Arthur Young, devenită Ernst & Young în 1989.
Pe atunci, Drury se confrunta cu o bâlbâială atât de gravă încât evita cu orice preţ vorbitul la telefon. Totuşi, a reuşit să-şi depăşească problema urmând un curs de dicţie la vârsta de 27 de ani. Antreprenorul mărturiseşte în prezent că depăşirea bâlbâielii a fost crucială în parcursul său antreprenorial.
În 1995, când se apropia de 30 de ani, a înfiinţat Glazier Systems, o firmă de consultanţă şi dezvoltare de software, vândută patru ani mai târziu pentru 7,5 milioane de dolari. Ulterior, antreprenorul a mai pus bazele unei companii şi a lucrat drept director executiv la o firmă achiziţionată de un grup de private equity din Statele Unite, potrivit Forbes.
Citiţi continuarea pe www.businessmagazin.ro