…îşi descrie Simona Cocoş, directorul general al Zentiva România şi Moldova, una dintre filosofiile care i-au ghidat cariera. Complementar acesteia a urmărit progresul zi de zi, mai mult decât perfecţiunea. Ce alte elemente au ajutat-o în parcursul profesional, dar şi în evoluţia sa ca persoană?
Simona Cocoş a absolvit Facultatea de Chimie, specialitatea inginerie chimică, şi deţine un MBA în management şi strategie. Activează în domeniul farma din 1995, perioadă pe parcursul căreia a deţinut diverse funcţii în vânzări şi marketing, precum şi poziţii regionale în cadrul Zentiva. Din 2009 este director general al Zentiva România şi Moldova. Grupul Zentiva operează fabricile Zentiva şi Labormed în Bucureşti şi are o istorie care întinde pe o perioadă de şase decenii, din 1962, când a luat naştere Uzina de Medicamente Bucureşti. În 1990, această unitate a funcţionat sub numele Sicomed, acronim de la „sinteze-condiţionări de medicamente“. În 2009, în urma unei tranzacţii internaţionale, Zentiva a ajuns în portofoliul francezilor de la Sanofi, iar în 2018 fondul de investiţii Advent Internaţional a devenit acţionarul producătorului de medicamente. În noiembrie 2024, grupul ceh Zentiva a decis delistarea acţiunilor companiei Zentiva România de la Bursa de Valori Bucureşti, după ce a ajuns să deţină 96% din acţiuni.
1. Care este citatul cheie care îţi defineşte viziunea profesională sau personală?
„Mai bine să îţi pară rău că nu ai reuşit, decât că nu ai încercat” e un motto important pentru mine. Consider că mi se potriveşte, pentru că întotdeauna am ales curajul de a acţiona, de a merge pe cărări mai puţin bătătorite. Complementar acestui motto, în toată activitatea mea am urmărit progresul zi de zi, mai mult decât perfecţiunea. Am fost norocoasă că am lucrat în echipe foarte bune, că mi-am desfăşurat activitatea în medii de încredere, cu oameni curioşi, dornici să înveţe, să se dezvolte, iar acţiunea, şi uneori greşelile inevitabile, duc la dezvoltare.
2. Cum arată „imaginea centrală” de pe vision boardul tău? Ce simbolizează aceasta pentru tine şi ce rol joacă în drumul profesional şi personal?
Acest vision board despre care vorbiţi dumneavoastră pentru mine nu este unul fizic, el este în mintea mea. Realizez că el arată foarte diferit faţă de acum 10-20-30 de ani. Pentru că între timp dorinţele s-au schimbat, la fel şi nevoile, multe au fost îndeplinite, altele s-au transformat. La nivel profesional îmi doresc să dezvoltăm o companie de succes, lider de piaţă, o companie în care sustenabilitatea şi inovaţia să fie preocupări centrale. O companie apreciată de către colegii din toate diviziile şi admirată de către parteneri şi competitori, atât pentru rezultate, cât şi pentru pentru cultura organizaţională pe care am construit-o. Pentru colegii mei îmi doresc să fiu un exemplu bun, fără să îi transform în altceva decât sunt, să îi ajut în drumul lor spre evoluţia personală care să îi împlinească. Această dorinţă se aplică bineînţeles şi pentru familia mea. Deci pot spune că echipa este pe acest panou, familia mea, cărţile, călătoriile şi momentele care îmi aduc şi relaxare şi claritate.