Profesii

Business Magazin. Claudia Chiru a fondat SAGA Kid, un business de educaţie pe care vrea să-l extindă prin franciză: Educaţia nonformală va dezvolta abilităţi sociale, emoţionale şi de gândire critică, abilităţi care sunt esenţiale pentru succesul în viaţă dar sunt neglijate în curriculum-ul tradiţional

Autor: Ioana Matei

08.09.2024, 15:16 113

Inspirată de modalităţile ideale de învăţare pentru fiul său, Claudia Chiru a fondat SAGA Kid pentru a crea un mediu educaţional diferit, bazat pe învăţare experienţială şi aplicabilă în viaţa reală. Lansat în 2013, proiectul SAGA Kid a evoluat dintr-un afterschool într-un lanţ cu posibilitatea de expansiune în regim de franciză. După succesul primei unităţi deschise astfel şi în pragul inaugurării celei de a doua în Bucureşti, antreprenoarea spune fără ezitare că vizează expansiunea la nivel naţional: „Încă de la început am avut o viziune clară: să creez ceva măreţ”.

Inspiraţia mea a venit din dorinţa de a crea un mediu educaţional alternativ, inovator şi eficient pentru copiii din România. Ca profesor dedicat şi mamă, am vrut să construiesc ceva de care să fiu mândră şi care să-i ofere fiului meu, şi tuturor copiilor, o educaţie de calitate bazată pe învăţare experienţială şi aplicabilitate în viaţa reală. Ideea a pornit din dragostea mea pentru educaţie şi din convingerea că un sistem educaţional bazat pe experienţe concrete şi tangibile poate avea un impact profund asupra dezvoltării copiilor”, descrie Claudia Chiru motivaţia fondării SAGA Kid.

Lansat în 2013, într-un spaţiu închiriat, proiectul a a evoluat dintr-un afterschool, într-un lanţ cu posibilitatea de expansiune în regim de franciză. Pe măsură ce numărul copiilor a crescut an de an, au fost nevoiţi să se mute într-un spaţiu mai mare şi modern, iar în 2018 au deschis prima franciză în Otopeni. „Raluca Negară, sales manager al grupului de firme Total Wash, a fost cea care a pariat pe acest model educaţional, atrasă de calitatea manualului şi metoda de învăţare experienţială, bazată pe concret şi tangibil, explică Claudia Chiru. „Raluca Negară a preluat de la SAGA Kid manualul de operaţiuni cu propriile proceduri şi metode, precum şi propriile instrumente de măsurare a evoluţiei şi performanţelor, atât ale copiilor, cât şi ale membrilor echipei. De atunci, SAGA Kid Otopeni s-a impus ca un model de referinţă în comunitatea deservită. Recent, franciza din Otopeni funcţionează într-o clădire proprie şi găzduieşte o parte importantă din cei 350 de copii înscrişi în total la SAGA Kid.” În prezent, sunt pe cale să deschidă o a doua franciză în Şoseaua Iancului. Cu o carieră de 26 de ani în asigurări şi fost director general adjunct la Gothaer, Cosmin Angheluţă este cel care preia această nouă franciză: „Cosmin apreciază complexitatea şi rigurozitatea conceptului SAGA şi crede că acesta oferă un avantaj competitiv copiilor în dezvoltarea lor autonomă, formând viitorii lideri ai societăţii”.

Citiţi continuarea pe www.businessmagazin.ro