Profesii

Business Magazin. Cum a ajuns Oana Costin senior engineering manager la Adobe şi cum a ajuns ca în timpul liber să tragă cu arma

Autor: Andra Stroe

10.04.2022, 14:02 215

În timpul liber, Oanei Costin îi place să doboare ţintele poziţionate în cătarea armei, iar în carieră, provocările tehnologice aduse de complexitatea produselor cu care lucrează. Ce responsabilităţi a preluat în primul deceniu petrecut în cadrul echipei Adobe, în care spune că se vede şi peste zece ani?

Oana Costin s-a alăturat echipei Adobe în urmă cu aproximativ zece ani. Iniţial, a activat în departamentul de IT din Bucureşti, obţinând ulterior un rol de leadership. „Acum patru ani şi jumătate, profitând de oportunităţile de internal mobility, m-am mutat în Digital Experience Engineering, unde am avut roluri de leadership atât în zona de site reliability engineering cât şi în software development.”

În acest moment, ea coordonează două echipe. Una dintre ele se ocupă cu gestiunea unei platforme utilizate intern de mai multe produse din zona de Digital Experience, iar cea de-a doua, formată din site reliability engineers, contribuie în zona de stabilitate a serviciilor pentru Adobe Target, un produs folosit de către utilizatori enterprise precum Microsoft, Bank of America, Nike şi nu numai, pentru a oferi conţinut personalizat utilizatorilor finali care interacţionează online cu aceste branduri. La produsele la care  lucrează, cel mai mult o atrage faptul că lucrurile nu se opresc niciodată din evoluţie şi constant apar oportunităţi de învăţare pentru fiecare. În plus, acestea „deservesc clienţi din întreaga lume, ceea ce înseamnă că trebuie să funcţioneze în condiţii optime de operabilitate 24/7. Lucrul acesta ne dă satisfacţia impactului pe care munca noastră îl are în activitatea clienţilor, dar vine la pachet şi cu o mare responsabilitate. Contribuim în fiecare zi la crearea unor soluţii capabile să susţină milioane de utilizatori simultan, să gestioneze volume mari de date şi să răspundă într-un timp de ordinul milisecundelor.”

Din rândul celor mai interesante şi pline de provocări proiecte dezvoltate în cadrul companiei, ea menţionează, în primul rând, migrarea produsului Adobe Target din data centers în cloud, fără a avea niciun impact negativ în experienţa şi calitatea serviciilor oferite clienţilor.

Citiţi continuarea pe www.businessmagazin.ro

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO