Profesii

Business Magazin. Dacă vrei să-ţi schimbi locul de muncă, care sunt şansele să-l faci în compania în care lucrezi

Autor: Alexandra Cepăreanu

21.04.2024, 19:05 141

Când simt nevoia de o schimbare, mulţi aleg să schimbe compania şi să se îndrepte spre altă funcţie ori industrie. Cum poţi evolua însă în cadrul aceleiaşi echipe, migrând spre roluri şi responsabilităţi noi, fără să apelezi la scrisoarea de demisie? Răspunsul ni-l dau patru reprezentanţi ai furnizorului de servicii de outsourcing Genpact România.

În perioada 2003 – 2007, industria serviciilor centralizate atingea doar primul prag evolutiv la nivel global, în sensul că primul eşalon al companiilor mari a adoptat modelul de Global Business Services şi au început să aibă o strategie în acest sens. În România, această industrie era la un stadiu incipient, existând doar câteva centre specializate. Nu eram foarte sigur de cum va arăta viitorul, dar perspectiva de a lucra într-o companie cu atât de multă deschidere către multinaţionale şi de a înţelege cum operează şi cum pot fi transformate în interior a fost fascinantă”, descrie Alexandru Stoenescu, country leader Romania & Bulgaria la Genpact, motivele pentru care s-a alăturat companiei. De atunci, a avut un parcurs profesional „dinamic, provocator şi versatil”. L-a ajutat în procesul de angajare şi faptul că vorbea fluent limba germană şi a intrat în Genpact preluând un rol de helpdesk pentru una dintre primele trei companii din domeniul pharma de la nivel mondial. „După scurt timp, am înţeles că pentru a contribui cu adevărat e nevoie să înţeleg ceea ce înseamnă Lean & Six Sigma, cum se aplică ştiinţa eficientizării proceselor şi cum se îmbină aceasta cu diferitele tehnologii pentru acel plus de valoare pe care îl căutau clienţii noştri. Au urmat o serie de diferite roluri în consultanţă, solutioning şi în cadrul echipei de Lean Digital Transformation înainte de a mă întoarce în ceea ce numim Operations (echipa de livrare) care le înglobează pe toate”, a povestit pentru BUSINESS Magazin Alexandru Stoenescu.

El a adăugat că fiecare zi aduce noi provocări, mediul în care activează fiind unul foarte dinamic, pentru că lucrează cu mai mult de o treime dintre companiile incluse în Fortune 500, iar fiecare industrie are propriile particularităţi, riscuri şi oportunităţi. „Rolul nostru este de a ne înţelege clienţii şi de a crea modele de lucru care le generează valoare în domeniul reducerilor de cost, de implementare de noi tehnologii, creştere a lichidităţii sau eficientizare a diferitelor procese organizaţionale - fie că ele se află în zona financiară, de vânzări, logistică, achiziţii etc. Totodată, fiecare industrie trece printr-o perioadă relativ tumultuoasă în ultimii ani: companiile din domeniul pharma încearcă să îşi consolideze poziţiile în era post-Covid-19, cele din CPG şi retail au trecut printr-o perioadă cu multă presiune pe lanţurile de aprovizionare, iar cele din zona high tech experimentează o perioadă de acalmie după ce au crescut agresiv în ultimii ani. În acelaşi timp, revoluţia AI, cu precădere în ultimii ani, transformă modul de lucru într-un ritm alert şi există o cursă în momentul acesta pentru materializarea avantajelor derivate din folosirea noilor tehnologii. Aşadar, au fost multe provocări. Dar parcă niciodată în ultimii 15 ani lucrurile nu au fost mai interesante şi mai volatile ca acum.”

Citiţi continuarea pe www.businessmagazin.ro

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Urmează ZF Bankers Summit'24