Profesii

Business Magazin. Cine este Marco Hoessl, cel care conduce de 6 ani echipa de peste 15.000 de angajaţi ai Kaufland România cu afaceri de peste 13 miliarde de lei: Bolidul Kaufland e pilotat foarte precis şi în lipsa mea aşa că nu-mi fac griji când plec în vacanţă

Autor: Andra Stroe

16.01.2022, 12:45 811

Când are ceva de spus, Marco Hoessl, CEO Kaufland România şi Republica Moldova, aduce invariabil în discuţie şi subiectul responsabilităţii sociale, căreia îi acordă o atenţie deosebită atât în plan personal, cât şi profesional. Compania pe care o reprezintă are, de altfel, la activ o serie întreagă de iniţiative în direcţia sustenabilităţii. Cum se traduc acestea în cifre?

Ştim cu toţii care sunt costurile sustenabilităţii. Da, performanţa de business, financiară, este importantă pentru că fără ea nu ai putea fi sustenabil”, este de părere executivul. În opinia sa, în activitatea unei companii sustenabilitatea este obligatorie. Executivul consideră că este de datoria tuturor, de la individ, la organizaţie, de la părinte la copil să se implice. „Nu e greu. Trebuie doar să aibă dorinţa de a face bine. Şi de a privi puţin lucrurile dincolo de acum şi aici. Un business durabil este un business cu viziune.” El spune că îi este peste mână să vorbească în numele altora despre modul în care marile lanţuri de retail ar trebui să se implice în zona de CSR.

„Cu toţii ne cunoaştem piaţa, consumatorii, contextul. Îmi permit să dau Kaufland ca exemplu pentru că suntem reprezentativi. Jucăm în liga mare a retailului. Suntem într-o cursă continuă de Formula 1. În genul asta de competiţii nu stagnezi. Ţii piciorul înfipt pe acceleraţie. Eşti agil, dar şi strateg. Da, ne bazăm pe consum, dar vrem clienţi care să ne provoace să fim mai buni.” Dacă te ghidezi în cursă doar după cel care ar putea să te depăşească, adaugă executivul, sunt şanse mari să te loveşti de parapeţi. „La fel, dacă obiectivul tău e doar performanţa financiară, câştigi pe termen scurt. Dar pierzi campionatul. Nu faci nici măcar jumătate din cursa următoare.”

Vin generaţii responsabile

„Cum a amplificat pandemia nevoia de implicare a companiilor în această direcţie?”, a fost una dintre întrebările pe care i le-am adresat lui Marco Hoessl. „Ştiţi vorba aia românească, prietenii la nevoie se cunosc? Pandemia i-a cernut bine. Am trăit şi încă trăim vremuri aparte. Nu avem termen de comparaţie. Dar ştim unde sunt nevoile. Se văd cu ochiul liber. Vedem cui îi trebuie o masă caldă. Care sunt copiii care se luptă pentru dreptul la educaţie. Trecem pe lângă bătrâni vulnerabili zi de zi. Cunoaştem producătorii locali care au nevoie de ajutor ca să-şi ţină afacerile deschise. Lista e lungă şi deschisă.” Iar la nivel de consum, clienţii au fost cea mai bună busolă, adaugă el.

Citiţi continuarea pe www.businessmagazin.ro


 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO