Profesii

Business Magazin. Viaţă de expat. Cum a ajuns Diana Pop Comşa de la o bursă Erasmus să lucreze pentru Vogue, GQ sau The New Yorker: Este un proiect de strategie digital

Autor: Cristina Roşca

25.09.2022, 18:16 118

A plecat pentru prima dată din ţară pe termen mai lung când avea 17 ani. A primit o bursă de la Fundaţia Soros, care a trimis-o timp de un an în SUA, în capitala IT-ului mondial, Palo Alto. Această experienţă i-a deschis ochii şi mintea şi a convins-o pe Diana Pop Comşa că paşii ei trebuie să ia din nou drumul străinătăţii.

Aşa se face că, în ultimul an de facultate, a plecat din nou, de această dată la Viena, cu o bursă Erasmus. Iar apoi, peste ceva vreme, masterul l-a absolvit la Nisa. A fost evenimentul ce i-a permis conturarea unei cariere internaţionale. Era anul 2004. Şi de atunci nu s-a mai întors niciodată definitiv în România, jobul purtând-o prin Franţa, SUA şi apoi Marea Britanie, unde locuieşte de aproape 15 ani.

Executivul român Diana Pop Comşa este de aproape patru ani global head of customer data în cadrul gigantului Condé Nast, un grup media ce are în portofoliu titluri precum Vogue, GQ sau The New Yorker. „Lucrez pentru Condé Nast din ianuarie 2019. M-am alăturat companiei pentru a conduce un proiect nou. Este un proiect de strategie de transformare digitală”, spune ea. Mai exact, grupul media, în mod tradiţional, făcea bani din advertisingul pe care îl vindea în cadrul produselor sale print. Acum, compania nu mai are doar o singură axă de activitate, ci nouă, inclusiv producţie video (chiar şi filme pentru Netflix şi alte canale de streaming), website-uri, cărţi şi albume, branded merchandise (produse ce poartă numele unui brand/publicaţie, ca de exemplu Vogue). „Familia ce deţine Condé Nast (moştenitorii lui S.I. Newhouse Sr. – n.red.) şi-a dorit o diversificare a veniturilor.

Totuşi, până în 2019, compania avea mai multe grupuri de consumatori – pentru fiecare divizie în parte –, nu era nimic integrat, fiecare tip de activitate era operat separat.” Aici intervine rolul Dianei Pop Comşa. Jobul ei este acela de a crea o bază de date comună, cu toţi aceşti clienţi şi consumatori. Ea a fost primul angajat al acestui departament care între timp s-a extins. „Misiunea mea a fost aceea de a crea o bază de date globală, unde să aducem toţi consumatorii. Am vrut să unificăm cele nouă verticale de venituri.” Grupul Condé Nast este prezent în nouă ţări (în mod direct, nu prin franciză ori licenţă), împărţite pe 16 fusuri orare. Iar în total, gigantul operează 30 de branduri.

Citiţi continuarea pe www.businessmagazin.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO