Profesii

Ce trebuie să ştii ca să te angajezi în aprilie: contabilitate, IT, marketing sau limbi străine

Ce trebuie să ştii ca să te angajezi în aprilie: contabilitate, IT, marketing sau limbi străine

Autor: Adelina Mihai

03.04.2011, 23:45 1466

Analist suport tehnic, asistent taxe, business analyst sauspecialist în marketing, bun cunoscător de limbi străine şi,preferabil, cu studii economice sau cu ceva experienţă în acestdomeniu- acesta este profilul de candidat căutat de companiile carefac angajări în luna aprilie.

"Peste 2.250 de oportunităţi de carieră sunt adresatecandidaţilor cu experienţă, proaspăt absolvenţilor, studenţilor şimasteranzilor, iar printre joburile disponibile în luna aprilie senumără atât poziţii de entry level, mid-level, cât şi senior.Numărul joburilor este relativ omogen distribuit între cele treicategorii de experienţă", a spus Delia Moreanu, PR Specialist încadrul companiei de consultanţă în resurse umane CatalystSolutions, care va organiza la finele acestei săptămâni târgul dejoburi "Angajatori de Top" din Capitală.

La acest târg participă, în medie, câte 10.000 - 15.000 depersoane. Printre cele 90 de companii care îşi vor prezenta ofertade joburi se numără Genpact, BRD, BCR, Teamnet, Freescale,Ericsson, IBM, Michelin sau Google. Companiile caută candidaţipentru următoarele poziţii : support analyst (Oracle), juniorsoftware developer, IT support technician, accountspayable/receivable, business analyst, senior advisor, auditorjunior sau agent de servicii clienţi.

Pentru funcţia de auditor junior, de exemplu, firmele cautăabsolvenţi de facultăţi cu profil economic, care să fie membri saustudenţi în ACCA (Association of Chartered Certified Accountants,una dintre cele mai prestigioase calificări în domeniul financiar),să aibă cunoştinţe de contabilitate, să aibă experienţă de 1-2 aniîn audit şi să cunoască limba engleză la nivel avansat.


Cele mai ieftine metode de recrutare

Companiile au început încă din 2009 să aleagă cele mai ieftinemetode de recrutare, indiferent dacă postează anunţuri pentrujoburi pentru manageri de top pe site-urile de recrutare, pe reţelede socializare sau în ziare.

Tot mai multe companii au ales în ultima perioadă să publiceanunţuri de angajare pentru poziţii de top management (cum ar ficea de country manager în cadrul Inditex, spaniolii deţinători aibrandului Zara, anunţat pe reţeaua de socializare LinkedIn), dupăani în care plăteau zeci de mii de euro headhunterilor pentruaceste servicii. "Cea mai ieftină metodă de recrutare o reprezintăcăutarea în propria bază de CV-uri, iar înainte de a-i chema lainterviu să-i fie verificate recomandările. Taxele practicate defirmele de recrutare se situează între 1 şi 3 salarii brute alecelor pe care îi recrutează. În cazul unui middle manager, fee-uleste de două salarii brute ale candidatului plasat", este de părereEliza Nechifor, marketing& communication coordinator în cadrulfirmei de recrutare ManpowerGroup, care are şi activităţi deîncheiere de muncă temporară. Ea a precizat totuşi că firmele derecrutare folosesc în proporţii foarte mici anunţurile postate pesite-urile de recrutare. ManpowerGroup România are în prezent obază de date de 27.000 de candidaţi.

Preţurile pentru publicarea unui anunţ pe un site de recrutareîncep de la 100 de euro, în timp ce tariful unui headhunter poatedepăşi uneori 10.000 de euro pentru plasarea unui executiv. Maiexistă metoda anunţului în ziar, unde o apariţie a unui anunţ poatedepăşi 1.000 de euro.

În cadrul târgului de joburi "Angajatori de top", preţul deînchiriere a unui stand pe o suprafaţă de opt metri pătraţi în SalaPalatului din Capitală este de aproximativ 3.000 de euro, în acesttarif fiind incluse şi alte servicii, precum includerea companieiîn campanii de marketing sau organizarea unor întâlniri dintrecandidaţi şi reprezentanţii companiei în săli separate, unde se vaface o prezentare a companiei, potrivit unor angajatoriparticipanţi la târg în acest an.

"Costurile implicate în recrutare sunt împinse în jos depresiunea aplicată de disponibilitatea (sau inflaţia) de candidaţipe care o creează şomajul. Teoretic, dacă aplică mulţi candidaţi,probabilitatea că vei reuşi să găseşti dintre cei mulţi unu sau doicandidati potriviţi cu ceea ce cauţi este mai mare. Este unprincipiu de gândire simplist, cumva rudimentar, care spune că - cucât e baza de selecţie mai mare, cu atât selecţia a fost mai binerealizată. Lucrurile sunt mult mai complicate dacă vorbim desprepoziţii de nivel senior", spune Rudolf Fedorovici, consultant încadrul firmei de executive search Advice Human Resources. El a maiprecizat că peste 70% din candidaţii pe care îi prezintă companiasa clienţilor nu au profil activ pe LinkedIn, iar circa 10% şi-aufăcut la un moment dat un profil, dar nu îl folosesc.


Joburile în marketing, "vedetele" site-urilor derecrutare

Aproape unu din cinci joburi postate în prezent pe site-ul derecrutare eJobs este în domeniul marketing, angajatorii căutândpeste 2.500 de candidaţi pentru poziţii în acest departament.Dintre acestea, 161 de joburi sunt pentru poziţii de manager sau"executive".

Specialiştii spun însă că cei care vor să aplice pentru opoziţie de management publicată pe site-urile de specialitatetrebuie să fie atenţi la titulatura jobului, pentru că nu orice jobde manager înseamnă de fapt un job în top managementul uneicompanii.

"Dacă pentru un anunţ pentru un general manager (să zicem cu unsalariu de 2.000 de euro net pe lună, adică 36.000 euro anual brut)aplică 600 de candidaţi, e foarte probabil că vor există măcar 2-3aplicaţii bune. Dacă omul pe care îl cauţi are 150.000 eurobrut/an, tot 600 de candidaţi aplică, dar probabilitatea că veiavea 2-3 aplicaţii bune este mult scăzută", a mai spus Fedorovici,care primeşte între 25 şi 30% din salariul anual brut al unuicandidat pe care îl plasează prin executive search.

AFACERI DE LA ZERO