Profesii

Care sunt cele 10 sfaturi ale francezului care conduce activităţile Engie din România şi din Polonia pentru tinerii manageri: “Trebuie să ai viziune, să ştii în ce direcţie merge businessul, să ştii să delegi”

Care sunt cele 10 sfaturi ale francezului care conduce...

Autor: Bogdan Angheluţă

07.05.2017, 19:17 316

Eric Stab şi-a început cariera în Germania, la scurt timp după căderea zidului Berlinului, şi a trecut apoi prin mai multe funcţii de conducere în cadrul companiei Engie. A depăşit cu bine criza financiară din 2008 şi a venit apoi în România pentru a coordona filiala locală a grupului. A fost mai mult decât o întâmplare, pentru că drumul său în carieră a avut un traseu care l-a dus, mereu, către est.

Care sunt trăsăturile care definesc un CEO? Sunt mai multe, răspunde Eric Stab, dar cea mai importantă e media acelor calităţi. Să fii foarte bun la ceva şi slab la alte capitol nu e neapărat ceva de dorit când vrei să numeşti un CEO.

Prezent la evenimentul Meet the CEO organizat de revista Business Magazin, Eric Stab a oferit 10 sfaturi tineriilor manageri:

1.      Condu prin puterea exemplului şi nu subestima munca depusă. Simplu fapt de a munci cu perseverenţă îţi va conferi un avantaj în faţa competitorilor şi îţi va asigura respectul tuturor. „Singurul loc unde <succes> vine înaintea <work> este în dicţionarul englez.” (Vidal Sassoon).

2.      Asigură-te că oamenii din companie se simt valorizaţi: este important ca un manager să creeze un mediu de lucru care să valorizeze contribuţiile şi opiniile angajaţilor, astfel încât aceştia să se simtă apreciaţi şi că fac parte cu adevărat din echipă. În acest fel ei îţi vor fi loiali şi vei câştiga mai mult sprijin. “Un singur deget nu poate apuca o piatră.” (proverb senegalez)

3.      Respect şi promovează diversitatea în cadrul echipei: apreciază şi chiar sărbătoreşte diferenţele (indiferent dacă acestea sunt de vârstă, provenienţă sau gen). Este o modalitate foarte bună de a favoriza un sentiment de comunicare la locul de muncă.

4.      Dedică-ţi timp pentru a socializa: pentru a câştiga vizibilitate atât pentru tine cât şi pentru organizaţie este important să interacţionezi, cât de des posibil, cu persoane din afara organizaţiei (clienţi, parteneri, alţi stakeholderi).

5.      Fii deschis şi un bun comunicator: este crucial să îţi informezi echipa despre ceea ce se întâmplă în organizaţie. Deschiderea de a comunica îi poate ajuta pe oamenii din companie să înţeleagă mai bine rolul lor ca parte a unui întreg şi, prin urmare, să se simtă mai conectaţi la companie şi la echipă.

6.      Promovează schimbarea şi fii motorul ei: fiecare membru din echipă are un rol de jucat în procesul de schimbare managerial. „Dacă consideri că eşti prea mic pentru a schimba ceva, încearcă să dormi cu un ţânţar... şi vei vedea care dintre voi doi îl împiedică pe celălalt să doarmă.” (Dalai Lama).

7.      Gestionează timpul eficient: stabileşte priorităţi pentru tine şi echipa ta şi învaţă să le delegi.

8.      Încurajează atitudinile potrivite: odată ce un angajat a atins un anumit nivel, poţi presupune că are abilităţile tehnice necesare pentru postul lui. De multe ori, ceea ce face diferenţa este atitudinea. Să ai asta în minte atunci când te gândeşti să promovezi pe cineva.

9.      Instituie cooperarea şi fă ceea ce spui: „Dacă mergi, hainele tale se vor păstra, iar dacă stai jos, ele se vor uza.” (proverb african)

10.  Fă-ţi munca plăcută şi bucură-te de succes: oamenii muncesc cu mai multă pasiune dacă le place ceea ce fac. “Cine ştie să se bucure de succes o să câştige de două ori.” (navigatorul francez Oliver de Kersauson) 

Citiţi articolul integral în Business Magazin

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO