ZF 24

Cine sunt angajatorii care au scos la concurs peste 400 de oferte de muncă în online în ultima lună

Florin Godean, country manager Adecco România:
„În zona de muncă permanentă, ultimul trimestru aduce pregătirea bugetelor pentru anul următor, ceea ce înseamnă că deja companiile ne lansează solicitări de candidaţi pentru posturile «white collars», mai ales că recrutarea pe poziţii de acest fel înseamnă un proces de screening de durată“

Florin Godean, country manager Adecco România: „În zona de muncă permanentă, ultimul trimestru aduce pregătirea bugetelor pentru anul următor, ceea ce înseamnă că deja companiile ne lansează solicitări de candidaţi pentru posturile «white collars», mai ales că recrutarea pe poziţii de acest fel înseamnă un proces de screening de durată“

Autor: Corina Mirea

02.09.2013, 00:05 1076
BCR, Hella România, Emerson sau Continental Automotive Group sunt doar câţiva dintre angajatorii care au publicat cele mai multe anunţuri de recrutare în ţară luna trecută, potrivit datelor centralizate de platforma de recrutare online BestJobs. Zece companii de pe plan local au „deschis“ în luna august mai mult de 400 de poziţii pentru românii aflaţi în căutarea unui loc de muncă, dintr-un total de peste 4.400 de joburi disponibile pe site-ul bestjobs.
 
Cele mai mari şanse de angajare au fost oferite de BCR, cea mai mare bancă locală, care, cu toate că traversează o perioadă de reducere a personalului, a scos la concurs 80 de joburi. Totuşi, cele mai multe dintre acestea au fost poziţii de consilieri clienţi, zona de retail în care se regăsesc fiind încă pe lista diviziilor băncii care trebuie dezvoltate. Noul model de organizare a reţelei BCR se bazează pe introducerea conceptului de „hub“ care concentrează 4 - 5 unităţi ce îşi împart resursele de personal după necesităţi, potrivit ultimelor informaţii ale ZF. Până la finalul acestui an, numărul angajaţilor BCR va scădea la 7.500 de persoane, cu 1.600 în minus faţă de anul 2012.
 
„Organic, orice trecere spre toamnă atrage creşterea ofertelor de angajare. Cu siguranţă că perioada post-vacanţă este una în care creşte atât cererea de muncă temporară, cât şi cea de muncă permanentă. În zona de muncă permanentă, ultimul trimestru aduce pregătirea bugetelor pentru anul următor, ceea ce înseamnă că deja companiile ne lansează solicitări de candidaţi pentru posturile «white collars», mai ales că recrutarea pe poziţii de acest fel înseamnă un proces de screening de durată“, spune Florin Godean, country manager al firmei de recrutare şi muncă tem­porară Adecco România, cu afaceri de peste 41 mil. euro anul trecut. În luna august, Adecco a avut nevoie de 43 de oameni, aceştia  fiind subcontractaţi de companii-client.
 
Florin Godean mai precizează că, în ceea ce priveşte munca temporară, cei mai activi angajatori în această perioadă sunt companiile din pro­ducţie şi cele pentru care activitatea de vânzări reprezintă o parte importantă din business.
 
„Companiile îşi reiau ciclurile de producţie pentru că revenirea din concedii aduce reluarea vechilor obiceiuri de consum, astfel că în zona de producţie creşte cererea de muncă temporară. De asemenea, pe zona de vânzări este perioada în care se reconsideră targeturile, se aduc ajutoare cu viziune şi suflu proaspăt. Focusul se mută înapoi spre birou sau fabrică şi se accentuează fluxul de angajări“, explică el. De altfel, unele dintre companiile care au avut cele mai multe posturi vacante în luna august provin din producţie, din industria auto. Subsidiarele locale ale grupurilor germane producătoare de compo­nente auto Hella şi Continental Auto­motive au publicat 62, respectiv 46 de oferte de muncă în august, de­van­sând companii din IT precum Ora­cle sau din retail cum este Lidl, angajatori din industrii care scot în fiecare lună joburi la concurs aproape pe „bandă ru­lantă“.
 
Printre companiile care au publicat cele mai multe locuri de muncă vacante se numără şi subsidiara locală a grupului american Emerson, care a avut nevoie luna trecută de 54 de oameni. Cele mai multe dintre aceste poziţii au fost dedicate candi­daţilor din Cluj-Napoca, unde Emer­son deţine un campus cu şase unităţi de producţie, angajaţii lucrând la echipa­mente pentru conversia ener­giei solare şi eoliene în energie elec­trică, pentru măsurarea şi optimizarea exploatării resurselor submarine de gaz şi petrol sau regulatoare pentru gaze.
 
 
Salariile cresc doar în zonele în care există investiţii
 
Deşi reprezentanţii site-ului de recrutare BestJobs nu au putut oferi informaţii referitoare la salariile pe care fiecare dintre aceste companii le-au oferit pentru joburile scoase la concurs, dat fiind faptul că angajatorii nu le-au dezvăluit, Florin Godean spune că în „plaja“ de industrii pe care Adecco o acoperă acestea pot varia de la 200 de euro net pe lună pentru un operator interviuri, 500 de euro în cazul secretarelor, al asistenţilor de marketing sau al operatorilor de vânzări prin telefon până la circa 1.500 de euro pentru un manager financiar.
 
„Salariile cresc doar în zonele în care există investiţii. Şi doar dacă va­loarea oamenilor validează viziunile lor salariale. Sunt însă şi alte beneficii în afara creşterii salariilor cum ar fi partea de investiţie în traininguri şi pachetele extrasalariale (cu acces la facilităţi precum săli de sport, catering etc.)“, precizează el. De altfel, până la finalul anului Flo­rin Godean este de părere că ro­mânii ar putea avea din ce în ce mai multe şanse de angajare, ofertele de muncă având potenţial de creştere, în special pe contracte de muncă temporară.
 
„Rata şomajului îşi păstrează fluctuaţia teritorială. Practic, dacă Ardealul îşi menţine cota scăzută de şomaj şi continuă să atragă interes pentru investiţii, nu se poate spune acelaşi lucru despre estul ţării, în care lipsa locurilor de muncă este mai mult decât evidentă. Oraşele mari îşi păs­trează poziţia de «angajatori», în timp ce oraşele medii, crescute artificial sau create în jurul unor poli de interes falimentari nu reuşesc încă să îşi scadă rata şomajului“, adaugă el.
 
Printre angajatorii care au avut cele mai mari planuri de recrutare pen­tru luna trecută se numără şi pro­ducătorul de jocuri video Ubisoft (35 de oferte), firma de software Inaxio Consulting şi producătorul de com­ponente electronice pentru industria auto Marquardt Schaltsys­teme din Sibiu.
 
La finalul lunii august, pe plat­forma de recrutare online BestJobs au fost scoase la concurs aproape 4.400 de locuri de muncă, ceea ce înseamnă că cei mai mari zece angajatori care şi-au publicat anunţurile de recrutare pe site reprezintă doar circa 10% din totalul joburilor scoase la concurs în acest interval. 
 
Acest articol a apărut în ediţia tipărită a Ziarului Financiar din data de 2.09.2013
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO