Profesii

Citiţi în Business MAGAZIN: Cine sunt absolvenţii MBA-ului „în familie“

Citiţi în Business MAGAZIN: Cine sunt absolvenţii...
25.03.2019, 08:36 22

♦ În cel mai recent articol de copertă, Business MAGAZIN vi-i prezintă pe câţiva dintre „absolvenţii şcolii de business făcute în familie“, care au misiunea de a duce afacerea părinţilor mai departe peste generaţii.

Cei mai puternici oameni de afaceri români au început de câţiva ani să îşi pregătească urmaşii pentru a prelua frâiele businesurilor pe care le-au fondat în urmă cu mai bine de 20 de ani. Acum le dau copiilor responsabilităţi, îi implică în luarea deciziilor importante în companie şi îi pregătesc pentru momentul în care se vor ocupa singuri de businessuri de zeci sau chiar sute de milioane de euro, în timp ce alţii au preluat deja conducerea afacerilor înfiinţate de părinţii lor. Succesiunea nu mai este un subiect tabu, ia moştenitorii au început să vorbească tot mai mult ca reprezentanţi ai companiilor pe care părinţii le-au clădit şi se ocupă de dezvoltarea afacerilor. Cine sunt cei care vor duce numele afacerilor româneşti peste generaţii şi care sunt principalele lecţii de business învăţate de la părinţii lor veţi afla din articolul de copertă „Moştenitorii“.

♦ Furia faţă de cel mai slab sistem de drumuri din UE declanşată de omul de afaceri sucevean Ştefan Mandachi, constructorul singurului metru de autostradă din Moldova, ar trebui declinată şi în sectorul utilităţilor, în contextul în care România, a patra cea mai bogată ţară în resurse la nivel european, se încălzeşte cu lemne sau stă cu orele în beznă din cauza reţelelor depăşite de distribuţie a energiei. Accesul la resurse, la fel ca infrastructura, echivalează cu bogăţia pentru comunităţile respective. De ce ar trebui transformat protestul #ŞÎEU - România vrea autostrăzi în #ŞÎEU - România vrea energie şi gaze?

♦ Discounterul german Lild a intrat oficial pe piaţa din România în 2011, iar în anii care au urmat, nemţii au pariat puternic pe dezvoltare, investind în total circa 3 miliarde de lei. Această dezvoltare accelerată a mers mână în mână cu eficienţa tipic nemţească, ce defineşte şi modelul de discounter. Rezultatul? Preţuri mai mici şi salarii mai mari, cu până la 50% peste piaţă.

♦ Germania îşi doreşte o bancă ce poate avea rolul de campion european - „Ein Europameister“ - prin combinarea celor doi creditori problematici ai ţării - Deutsche Bank şi Commerzbank. Cât de realist este acest obiectiv?

♦ Împătimiţi ai ciorbelor româneşti nelipsite din meniul zilnic, trei antreprenori au hotărât să-şi transforme pasiunea într-un business cu specific românesc, pe care s-au gândit să-l numească simplu: Ciorbărie. Aflaţi povestea acestuia în noua ediţie a Business MAGAZIN.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO