Profesii

Contzilla.ro: Bunurile şi serviciile eligible în baza sprijinului financiar de 2.500 lei pentru telemuncă

Contzilla.ro: Bunurile şi serviciile eligible în baza...
27.08.2020, 11:45 483

Potrivit OUG nr. 132 din 7 august 2020 privind măsuri de sprijin destinate salariaţilor şi angajatorilor în contextul situaţiei epidemiologice actuale, care a intrat în vigoare în 10 august 2020, pentru desfăşurarea activităţii în regim de telemuncă, în conformitate cu prevederile Legii nr. 81/2018 privind reglementarea activităţii de telemuncă, se acordă, o singură dată, angajatorilor pentru fiecare telesalariat un sprijin financiar în valoare de 2.500 lei în scopul achiziţionării de pachete de bunuri şi servicii tehnologice necesare desfăşurării activităţii în regim de telemuncă.

Această sumă de 2.500 lei se acordă în ordine, pe bază de solicitare, până la 31 decembrie 2020, din bugetul asigurărilor de şomaj, prin ANOFM, în limita fondurilor alocate acestui scop, angajatorilor, pentru angajaţii care au lucrat în regim de telemuncă în perioada stării de urgenţă pentru cel puţin 15 zile lucrătoare.

Modalitatea de acordare şi categoriile de bunuri ce pot fi achiziţionate se stabilesc prin ordin al Ministrului Muncii şi Protecţiei Sociale.

Recent, Ministerul Muncii a publicat proiectul acestui ordin care arată că bunurile care vor putea fi achizitionate trebuie să fie noi şi din categoriile de mai jos :

1.sisteme de calcul tip laptop/notebook;

2.tablete;

3.smartphone;

4.echipamente periferice de intrare şi ieşire aferente bunurilor prevăzute la pct.1-3;

5.echipamente necesare conectării la internet a bunurilor prevăzute la pct.1-3;

6.licenţe aferente sistemelor de operare şi aplicaţiilor software aferente bunurilor prevăzute la pct.1-3 necesare pentru desfăşurarea activităţii în regim de telemuncă, în conformitate cu prevederile Legii nr. 81/2018.

Serviciile tehnologice care vor putea fi procurate sunt mijloace aferente tehnologiei informaţiei şi comunicaţiilor pe care angajatorul este obligat să le asigure telesalariatului în condiţiile art. 7 lit. a) din Legea nr. 81/2018.

Acest articol prevede ca angajatorul are obligaţii specifice privind securitatea şi sănătatea în muncă a telesalariatului printre care să asigure mijloacele aferente tehnologiei informaţiei şi comunicaţiilor şi/sau echipamentele de muncă sigure necesare prestării muncii, cu excepţia cazului în care părţile convin altfel.

Pentru a obţine sprijinul de 2.500 lei, angajatorii vor trebui sa transmită către AJOFM o documentaţie formată din:

a) cerere semnată şi datată de reprezentantul legal;

b) declaraţie pe propria răspundere, dată prin reprezentantul legal;

c) lista telesalariaţilor pentru care se solicită acordarea sumei.

Plata se va face prin virament în contul bancar al angajatorului, în termen de 10 zile de la data înregistrării documentaţiei complete.

În termen de 30 de zile de la încasarea sumelor, angajatorii au obligaţia de a transmite către AJOFM următoarele documente justificative:

  1. facturile emise de către furnizorii de bunuri şi servicii tehnologice                                                                
  2. bonurile fiscale sau extrasele de cont care să ateste plata acestor facturi
  3. fişele de evidenţă a materialelor de natura obiectelor de inventar date în folosinţa telesalariaţilor
  4. bonurile de mişcare a mijloacelor fixe date în folosinţa salariaţilor
  5. situaţia cu serviciile tehnologice pe care angajatorul le asigură fiecărui telesalariat.

În cazul netransmiterii documentelor justificative referitoare la achiziţia bunurilor, angajatorul va trebui să restituie integral suma acordată, în termen de 30 de zile de la expirarea termenului în care trebuia să prezinte documentele.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO