Profesii

Cum a afectat pandemia angajaţii români: Sondaj: Nivelul de stres s-a dublat în timpul pandemiei pentru unul din patru angajaţi

Cum a afectat pandemia angajaţii români: Sondaj:...

Autor: Laura Buciu

17.12.2020, 10:25 418

Pentru unul din patru angajaţi români nivelul de stres s-a dublat la serviciu, iar cei mai mulţi se simt epuizaţi, simt teamă şi izolare socială în această perioadă de pandemie de coronavirus.

După 10 luni de pandemie, angajaţii români se simt copleşiţi de sarcini la serviciu, teamă, incertitudine şi izolare socială, aproape trei din 10 respondenţi admit că deja au ajuns la burnout.

Oboseala resimţită în urma unui program solicitant îi face pe alţi aproape 20% dintre angajaţi să creadă că în cel mult o jumătate de an vor ajunge la epuizare, dacă stresul se va menţine la acelaşi nivel, în timp ce aproape 16% estimează că vor ajunge la epuizare în cel mult un an.

Angajaţii simt că mediul de lucru este dezorganizat şi haotic (31,6%), alţii se simt supraîncărcaţi (26,6%) şi spun că au noi responsabilităţi care ies din aria lor de competenţe (24,6%). Aceştia sunt principalii trei factori de stres invocaţi de angajaţii care au răspuns sondajului BestJobs.

Alţi 23,8% dintre respondenţi explică stresul ridicat prin faptul că nu găsesc un echilibru între viaţa personală şi cea profesională, iar 21% sunt stresaţi pentru că sunt nevoiţi să preia din responsabilităţile colegilor.

Alţi factori de stres importanţi pentru mai bine de jumătate dintre respondenţii la sondajul BestJobs sunt tergiversarea deciziilor importante de către superiorii direcţi (15,6%), posibilitatea pierderii jobului (14,8%), lipsa interacţiunii directe cu colegii şi managerul direct (13,7%) sau timpul mult prea mare alocat meeting-urilor online (8,6%).

Pandemia a adus o schimbare uriaşă în ceea ce priveşte modalităţile de lucru. Unii angajaţi s-au adaptat rapid lucrului de acasă (24%), alţii mai puţin, dar cert este că cei mai mulţi angajaţi ar prefera să se întoarcă la birou (35%), în timp ce alţi peste 30% ar opta pentru un program hibrid - în care să poată lucra până la 5 zile pe lună de acasă.

În cea mai complicată perioadă de după criza financiară din 2009, angajaţii nu au doar nevoie să se întoarcă la birouri, ci vor să simtă şi că munca lor este apreciată şi că angajatorul investeşte în dezvoltarea lor. Angajaţii români spun că au nevoie acum mai mult decât oricând de cursuri pentru noi specializări în domeniul lor de activitate (53,5%), de cursuri de reconversie profesională (34,8%) sau de cursuri de management al schimbării (26,6%).

Un rezultat neaşteptat în contextul crizei actuale este intenţia declarată de peste jumătate (56.3%) dintre respondenţii studiului BestJobs de a lua în calcul o schimbare de job în următoarele 6 luni.

Sondajul BestJobs a fost efectuat în perioada 20 noiembrie - 5 decembrie, pe un eşantion de 1.421 de utilizatori de internet.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO