Profesii

Cum încearcă gigantul american Nike “să spele păcatul” discriminării: creşte salariile a peste 7.000 de angajaţi

Cum încearcă gigantul american Nike “să spele...

Autor: Florentina Niţu

25.07.2018, 18:17 741

Nike, gigantul din industria echipamentelor sportive cu peste 40.000 de salariaţi, va creşte salariile a peste 7.000 de angajaţi de la nivel global şi va schimba modul în care se acordă bonusurile anuale în încercarea de a răspunde îngrijorările despre echitatea salarială şi despre cultura corporativă, scrie CNBC.

Compania a decis să revizuiască modalitatea de compensare a personalului, după ce la începutul anului a făcut o evaluare a metodelor practicate de-a lungul timpului.

Nike a anunţat că circa 10% din angajaţi, atât bărbaţi, cât şi femei, vor beneficia de ajustări de salarii pentru a se asigura că există remuneraţii egale şi competitive pentru aceleaşi funcţii în businessul global, arată un document intern al companiei analizat de CNBC.

De alfel, compania a precizat că analiza din acest an a fost mai profundă şi prin noul program propus vrea să sprijine o cultură în care angajaţii se simt importanţi pentru business.

Bonusurile se vor baza pe performanţele actuale la nivelul întregii companii în loc de practica de până acum care prevedea ca bonusurile să fie acordate pe baza performanţei echipei şi pe cea individuală. Schimbările vor fi aplicate începând din anul financiar 2019.

Dow Jones, trustul de presă american, a fost primul care a prezentat schimbările.

La fel ca alte companii din SUA, Nike a fost prinsă în propria sa mişcare #Metoo în această primăvara, după ce un grup de femei a făcut un studiu informal care arată diferenţele dintre plata şi promovarea angajaţilor în cadrul gigantului industrial Oregon Company. După acest scandal mai mulţi bărbaţi au demisionat din companie.

În luna mai, CEO-ul Nike, Mark Parker, şi-a cerut scuze angajaţilor pentru adoptarea şi dezvoltarea unei culturi corporatiste care face diferenţe între angajaţi şi pentru faptul că nu a luat în serios plângerile privitoare la comportamentul neadecvat.

Schimbările de bonusare a salariaţilor reprezintă doar cea mai recentă încercare din partea Nike de a-şi îmbunătăţi cultura corporativă pentru femei. În acelaşi timp, Nike a desemnat-o pe Amy Montagne în funcţia de vicepreşedinte şi director general al categoriilor globale şi pe Kellie Leonard ca nou şef al diversităţii şi incluziunii.

Nike este una dintre cele mai mari companii din lume, cu 44.000 de angajaţi şi încasări anuale de peste 25 de miliarde de dolari, fondată în America pe 25 ianuarie 1964, de către Phil Knight şi Bill Bowerman.

La întoarcerea în America, Knight a trimis o pereche de pantofi fostului său antrenor, Bill Bowerman, sperând că acesta va fi de acord să promoveze produsul. Cei doi au ajuns la o înţelegere şi au fondat Blue Ribbon Sports, compania care s-a transformat ulterior în Nike. Jeff Johnson, un prieten al celor doi, a sugerat ca numele să fie Nike, după imaginea zeiţei greceşti a victoriei. Logo-ul companiei, considerat unul dintre cele mai puternice din lume, a costat doar 35 de dolari şi este semnat de Carolyn Davidson, potrivit Business Magazin.

 
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO