Profesii

Cum influenţează dezvoltarea internetului procesele de recrutare pe piaţa muncii: în câţiva ani nu veţi mai merge la un interviu de angajare şi nu veţi mai completa un CV

Cum influenţează dezvoltarea internetului procesele de...

Autor: Anelis Baciu

05.01.2013, 09:48 2744

În ultimii ani, piaţa forţei de muncă şi procesele de recrutare ale angajaţilor au fost puternic influenţate de dezvoltarea mediului online, scrie Le Figaro.

Interviurile, ofertele de angajare şi CV-urile s-au modificat progresiv sau au fost înlocuite de instrumente noi care propun internetul ca mijloc principal de recrutare. Jerome Ternynck, CEO al companiei Smartrecruiters (SUA) dezvăluie patru din noile tendinţe în materie de recrutare care îşi vor face loc pe piaţa mondială a muncii.

1. Omniprezenţa interviurilor de angajare video

Interviurile video au devenit un instrument de recrutare esenţial, fiind considerate de mulţi recruiteri o primă formă de evaluare a candidatului. Deşi nu este încă predominant, acest mijloc de cunoaştere a posibilului angajat a început să câştige tot mai mult teren în defavoarea interviurilor clasice, atuul principal al acestora constând în eliminarea cheltuielilor cu deplasarea şi totodată în economisirea de timp.

Skype este aplicaţia pe care foarte mulţi angajatori o utilizează în cadrul procesului de recrutare în timp real, însă există şi alte servicii speciale precum cele create de ImageinPeople sau cele puse la dispoziţie de site-ul irlandez Sonru. " Prin intermediul acestor aplicaţii managerul cunoaşte candidaţii şi îl alege pe cel mai bun", explică Nathalie Delplanque, director resurse umane la Fortinet. "Deşi aceste modalităţi sunt foarte utile compania noastră nu angajează niciodată exclusiv pe baza unui astfel de interviu, conversaţia online fiind urmată în mod obligatoriu de un interviu faţă în faţă", adaugă Delplanque.

2. Platforme de evaluare

Acestă modalitate de recrutare a viitorilor angajaţilor s-a dezvoltat foarte mult şi extrem de repede, în principal datorită mediilor sociale. Devine astfel, din ce în ce mai uşor pentru un recruiter să testeze candidaţii într-o manieră complexă: evaluări ale competenţelor profesionale, jocuri, teste de personalitate. Un rol imoportant în ceea ce priveşte utilizarea acestei metode este jucat de interviul video, prin intermediul căruia candidatul poate răspunde la întebări, înregistrararea fiind apoi trimisă companiei angajatoare sau recruiter-ului.

3. Softuri specializate gratuite

Programele de recrutare costisitoare sunt înlocuite treptat cu soluţii mult mai accesibile, disponibile uneori în mod gratuit, un exemplu în acest sens fiind site-ul de socializare Facebook. De altfel, aplicaţii de tipul Work4Labs permit crearea unor site-uri în cadrul reţelelor de socializare, iar un număr tot mai mare de companii sunt din ce în ce mai interesate de astfel de modalităţi de selectare a personalului.

4. Dispariţia progresivă a CV-urilor

În pofida faptului că CV tipărit sau în format PDF este încă frecvent utilizat, se aşteptă ca în următorii ani acestea să dispară şi să lase loc unor forme interactive şi mai accesibile recruterilor. Astfel, în ultimii ani companii precum Do You Buzz, About me sau LinkedIn au devenit din ce în ce mai vizibile în acest domeniu.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO