Profesii

Cum să devii cea mai carismatică persoană din cameră. Patru sfaturi utile pentru a fi sigur de succes

Cum să devii cea mai carismatică persoană din cameră....
12.02.2016, 10:58 1362

Oamenii au avut la dispoziţie mult timp pentru a-şi perfecţiona capacităţile de relaţionare, dar câteodată chiar şi cei mai de succes au probleme să influenţeze masele şi să ducă o discuţie unde doresc, scrie Business Insider.

Desigur, există în istorie câteva personaje care au rămas celebre pentru carismă şi capacitatea de a îşi influenţa audienţa, spre exemplu Socrate, Abraham Lincoln, Marthin Luther King sau Winston Churchill.

La aceşti lideri nici nu conta câtor oameni le vorbeau. Discursurile lor erau la fel de vii încât fiecare persoană care îi auzea simţea că îi vorbeşte personal.

Carisma lor aparent naturală era totuşi dublată de o tehnică ireproşabilă pe care au deprins-o, cu care reuşeau să-şi captiveze audienţa.

1. Crearea unei legături emoţionale cu audienţa

Primul pas este să creeze o legătură emoţională cu audienţa. Modul în care percep oamenii cu care vorbeşti trebuie să fie sincer, cu încredere, să fii stăpân pe ceea ce vrei să transmiţi dar să fii relaxat şi să nu pari arogant. Este irelevant de câte ori ai practicat discursul sau ce cred colegii tăi despre ideile pe care le ai. Dacă nu reuşeşti să captivezi audienţa este degeaba.

În general audienţa este în mod natural deschisă, oamenii doresc să fie inspiraţi. Un zâmbet cald este mereu o modalitate bună să începi.

Cei mai buni vorbitori folosesc o gamă largă de emoţii pentru a-şi acorda vocea în ton cu mesajul transmis: bucurie, surpriză, mândrie, îngrijorare, teamă sau orice altă emoţie.

2. Să ai grijă la modul în care vorbeşti

Modul în care vorbeşti se leagă în cea mai mare parte de ritm, de modul în care îţi împarţi ideile, cum înveţi să respiri corect şi să îţi livrezi mesajul în cel mai bun mod posibil.

Să ştii când să pui pauze în timpul discursului este crucial. Trebuie să ştii să creezi anticipaţie şi să îi faci să îşi imagineze ce va urma.

Puţini oameni pot asculta şi gândi în acelaşi timp. De aceea puterea gânditorilor care au cu adevărat impact vine din pauzele pe care le fac.

3. Să ai grijă la limbajul nonverbal

Tonul vocii are nişte subtilităţi de care de multe ori nici nu ne dăm seama. Totuşi, nu este de ajuns să ne acordăm doar tonul vocii. Şi limbajul trupului trebuie să fie în concordanţă cu mesajul transmis.  

Atunci când există o neconcordanţă între ceea ce zice cineva şi modul în care o spune, automat ne face să ne simţim incomfortabili.

Atunci când ceea ce spunem are o tentă pozitivă, dar corpul nostru are o postură defensivă, alarma începe să sune şi să ne întrebăm dacă vorbitorul este cu adevărat sincer. Atunci când vorbeşti entuziasmat, dar modul în care transmiţi asta este total static, din nou ne întrebăm dacă entuziasmul este veritabil.

Când vorbiţi cu cineva, mişcaţi-vă dacă ceea ce spuneţi cere asta. Folosiţi gesturi să accentuaţi ideile, în loc să distrageţi atenţia de la ele. Daţi indicii audienţei despre cum se vor simţi prin expresiile faciale, iar ei vor vi pe aceeaşi lungime de undă cu voi.

4. Trebuie să ai un discurs autentic

Nu în ultimul rând, trebuie să aveţi grijă ca ceea ce spuneţi să fie autentic. Dacă spuneţi poveşti personale şi autentice, audienţa se va putea identifica cu vorbitorul. Vorbitorul nu mai este o voce îndepărtată, este chiar lângă tine şi îşi împărtăşeşte experienţa.

Când cineva te face să te simţi special simţi că acel cineva se confesează. În acest mod cu siguranţă veţi cuceri un public.  

Cei mai buni vorbitori îşi transmit mesajul în jurul unei idei centrale, de la care construiesc. Ei adaugă poveşti la fundaţia de bază şi vorbesc dintr-o poziţie de credibilitate, iar audienţa le îmbrăţişează discursul pentru că are încredere în ei.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO