Profesii

De ce are nevoie o companie pentru a fi printre cei mai buni angajatori

De ce are nevoie o companie pentru a fi printre cei mai buni angajatori
02.11.2008, 15:57 68

Ca orice relatie insa, poate fi si extrem de fragila, dar exista cazuri in care poate dura toata viata. Secretul? Un management al talentelor facut cu atentie si responsabilitate.  

Intocmai ca intr-o relatie, si in companii, dupa "luna de miere", apar, inevitabil, primele dezamagiri. In general, dupa primele 12-18 luni de la angajare, implicarea angajatilor scade dramatic de la 69% la 53%.
In timp ce trei din patru angajati noi care se alatura companiei cred ca organizatia este atragatoare pentru oamenii talentati, dupa un an de lucru in companie, jumatate dintre angajati incep sa se indoiasca de acest lucru, ceea ce reprezinta o amenintare pentru manageri si pentru specialistii de HR care sperau ca tinerii cu cel mai mare potential sa devina urmatorii angajati performanti ai organizatiei.
Mai mult decat atat, chiar daca companiile investesc, in medie, 1.400 de euro pe an per angajat pentru activitatile de training, riscul ca angajatii sa fie sedusi foarte usor de alte companii si sa plece este foarte mare.
Motivul pentru care scade implicarea este faptul ca dupa ce petrec mai mult timp in companie, angajatii, adesea, simt ca nu au primit ce li s-a promis. Este usor pentru companii sa creeze anunturi atragatoare pentru joburi, dar este mai dificil sa-si pastreze promisiunile si oamenii.
Exista date concrete care recomanda anumite companii ca fiind printre cei mai buni angajatori: au rate de fluctuatie cu 15% mai mici decat media celorlalte companii, primesc de patru ori mai multe CV-uri, iar numarul mediu de zile de absente este cu 45% mai mic, arata studiul realizat de Hewitt in 600 de companii din Europa Centrala si de Est.
Cum reusesc acest lucru? Cei mai buni angajatori se diferentiaza de restul companiilor prin atitudinea angajatilor fata de senior management. Angajatii din aceste companii simt ca managementul ii pretuieste si chiar ii trateaza ca pe cea mai valoroasa resursa a companiei. De asemenea, ei cred ca liderii lor pun in echilibru interesele angajatilor cu cele ale organizatiei si ca opiniile si sugestiile lor sunt luate in considerare, mai arata studiul. Un alt atu este faptul ca 78% din angajatii din aceste companii se simt bine informatii in legatura cu obiectivele organizatiei, in timp ce in cazul celorlalte companii doar mai putin de jumatate dintre angajati simt acest lucru. 
Studiul realizat de Hewitt arata ca multe companii si-au dat seama ca niciodata nu este prea devreme sa inceapa sa lucreze la atragerea si retentia talentelor cheie in companie. 
Nu mai este de ajuns sa creezi o imagine foarte buna a companiei si apoi sa te astepti ca tinerii absolventi sa o gaseasca atragatoare. Daca vor sa atraga talentele, companiile trebuie sa inceapa sa dezvolte relatia cu angajatii mult mai devreme. Din acest motiv, 92% dintre companiile din Best Employers coopereaza cu universitatile, in timp ce numai 62% dintre companiile din regiune fac acest lucru.
De asemenea, in astfel de companii functioneaza foarte bine acel "word of mouth", adica ce vorbesc angajatii despre compania la care lucreaza cu alte persoane. Mai mult decat atat, ei sunt un fel de ambasadori ai locului lor de munca si mai multi angajati spun ca sunt incantati sa recomande compania in care lucreaza altor prieteni care cauta un job.
Potrivit studiului, companiile desemnate cei mai buni angajatori au recrutat de aproape 2,5 ori mai multi oameni noi ca rezultat al unui program de recomandari, fata de companiile obisnuite.
82% dintre companiile de top recompenseaza recomandarile (spre deosebire de 62% in cazul celorlalte companii) si platesc cu 1,5 mai mult bonus pe o recomandare venita din partea unui angajat, 923 de euro comparativ cu 640 de euro.
Rezultatele studiului din acest an se bazeaza pe raspunsurile a 120.000 de angajati si 3.000 de lideri de top din 600 de companii din 12 tari din Europa Centrala si de Est. Acestea sunt: Austria, Bulgaria, Croatia, Cehia, Slovacia, Slovenia, Turcia, Polonia, Romania, Rusia, Ucraina.
 
 
Cei mai buni angajatori din Romania
Hewitt Associates si Ziarul Financiar vor publica in luna aprilie a anului viitor rezultatele studiului Best Employers Romania, care isi propune sa identifice cei mai buni angajatori de pe piata locala. La realizarea studiului vor participa cel putin 70 de companii locale si multinationale, cu prezenta pe plan local de aproximativ doi ani si cu cel putin 50 de angajati. Sunt vizate mai ales companiile care au departamente dezvoltate de HR si care acorda o atentie deosebita managementului resurselor umane. Cercetarea a inceput deja pe 15 septembrie anul acesta, iar companiile pot participa la studiu pana pe data de 15 martie anul viitor.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO