♦ Mariana Gheorghe, fost CEO al OMV Petrom, unul dintre cei mai puternici manageri din România şi una dintre cele mai respectate voci din mediul de business spune tranşant: „Nu există un CEO bun! Există însă un CEO bun la momentul potrivit şi locul potrivit“.
Un bun CEO trebuie să aibă abilitatea de a inspira dezvoltarea următoarei generaţii de lideri, trebuie să se înconjoare de oameni care să îi amplifice calităţile şi să le dea voce acestora. Mai mult, calităţile ce ţin de integritate, relaţia cu oamenii, dar şi viziunea şi pasiunea pentru strategia sunt esenţiale.
„Dacă te uiţi la ultimele două decenii, doi din cinci noi CEO au eşuat în primele 18 luni. Eu mă uit la 4-5 lucruri la un CEO. Integritatea, viziunea, pasiunea pentru strategia ce ţine compania unită. Trebuie să investeşti egal în business şi oameni. Al treilea aspect este strategia şi ce ai livrat, iar cel de-al patrulea este umilinţa. În opinia mea un CEO trebuie să se înconjoare de oameni care să îi amplifice calităţile şi să le dea voce la masă. Apoi trebuie să aibă abilitatea de a inspira, de a dezvolta următoarea generaţie de lideri“, a declarant Cristina Bita, business finance officer/VP, Finance, Google şi director nonexecutiv, prologis la conferinţa ZF AmCham România „Guvernanţa corporativă: De la buzzword la pilon strategic pentru dezvoltarea sustenabilă“.