Profesii

​EY: Femeile antreprenor au mai multă încredere în economiile ţărilor în care au afaceri faţă de antreprenorii bărbaţi şi vor să facă mai multe angajări

​EY: Femeile antreprenor au mai multă încredere în economiile ţărilor în care au afaceri faţă de antreprenorii bărbaţi şi vor să facă mai multe angajări

Foto Shutterstock

10.07.2013, 20:37 222

Femeile antreprenor au mai multă încredere că economiile ţărilor în care îşi desfăşoară activitatea se îndreaptă într-o direcţie bună, comparativ cu antreprenorii bărbaţi, şi majoritatea vor să crească numărul de angajaţi în acest an, potrivit studiului EY - Global job creation.

Studiul, derulat pe baza răspunsurilor a 200 de antreprenori selectaţi în cadrul competiţiei internaţionale EY Entrepreneur Of The Year, a arătat că 73% dintre femeile antreprenor au în plan să îşi mărească numărul de angajaţi în acest an, faţă de 69% dintre antreprenorii bărbaţi.

Femeile antreprenor au mai multă încredere că economia ţărilor în care activează se îndreaptă într-o direcţie bună – 88% faţă de 71% dintre bărbaţi. Acest optimism este foarte bine ilustrat de cazul celor 49 de antreprenori câştigători ai titlului World Entrepreneur Of The Year. Astfel, în pofida contextului economic global dificil, veniturile cumulate ale acestor antreprenori s-au dublat în ultimii trei ani, ajungând la 40 mld. dolari. De asemenea, aceştia şi-au mărit echipele de angajaţi cu peste 40%, ajungând la mai mult de 200.000 de persoane.

Potrivit studiului, aproape 80% dintre antreprenori declară că intenţionează să îşi extindă echipa de angajaţi în 2013, atât în ţările de origine, cât şi în afara graniţelor. Iar factorul determinant în privinţa planurilor lor de angajare de personal pentru 2013 este creşterea producţiei de bunuri şi a furnizării de servicii oferite de firmele lor.

“Pe piaţa de la noi, oamenii de afaceri nu sunt la fel de optimişti, 26% estimează o creştere a numărului de angajaţi în acest an, în timp ce 55% dintre ei nu vor face angajări în 2013, conform studiului EY România A Vision For Growth, realizat la jumătatea lui 2013”, consideră Bogdan Ţenu, senior manager în cadrul departamentului de asistenţă în tranzacţii EY România.

Conform unui alt studiu recent, pentru angajatorii români care sunt în căutare de oameni noi: atitudinea potrivită, calitatea competenţelor profesionale şi inteligenţa emoţională fac diferenţa.

AFACERI DE LA ZERO