Companiile de recrutare şi firmele care îşi caută angajaţi ar trebui să schimbe abordarea de piaţă şi să mute focusul candidaţilor de pe pachetul salarial pe ceea ce le pot oferi pe termen lung, precum dezvoltarea profesională, crede Florin Iliescu, manager de HR şi comunicare în cadrul companiei Total Global Services Bucharest, membră a gigantului petrolier Total.
„Greşit este ca un angajat pe care eu îl recrutez să primească trei-patru telefoane pe an de la alte agenţii de recrutare. În situaţia asta este normal ca angajatul să înceapă să se gândească «hai să vedem cine dă mai mult»“, a spus pentru ZF Florin Iliescu.
Potrivit statisticilor oficiale, România are aproximativ 70.000 de locuri de muncă deschise pentru care companiile de recrutare caută în piaţă candidaţi.
„Cred că numărul depăşeşte 100.000 dacă luăm în considerare toate planurile de business care urmează să aibă loc pe piaţă.“
În acest context, când piaţa forţei de muncă din România se luptă cu un deficit de 600.000 de angajaţi, foarte multe companii caută candidaţi buni, însă, pe de altă parte, sunt mulţi candidaţi care nu îşi găsesc prea uşor un job.