România este o ţară foarte atractivă pentru investitorii din zona serviciilor de externalizare, datorită uşurinţei cu care învaţă românii limbi străine, dar şi a competenţelor candidaţilor deja existenţi pe piaţă, însă recruiterii se plâng că găsesc din ce în ce mai greu tineri care să vorbească bine o limbă străină, la costurile scăzute pe care vor să le aibă investitorii din această industrie.
„Ritmul poate prea accelerat de dezvoltare (a invesţiilor în livrarea de servicii globalizate către corporaţiile din Vest – n.red.) a făcut ca cererea de candidaţi să fie mai mare decât ceea ce poate piaţa să ofere. Serviciile «shared» şi call center-urile pun o presiune foarte mare pe limba străină însă, din păcate, şi pe cost. Candidaţii cu nivel avansat sunt din ce în ce mai rari şi au aşteptări salariale mai mari“, a explicat Iuliana Leurent, sales director în cadrul companiei cu activităţi în sectorul serviciilor de resurse umane Humangest.
Ca urmare a acestei situaţii, spune ea, procesul de recrutare a devenit mult mai complicat şi lasă angajatorilor două opţiuni: fie angajează candidaţi sub nivelul cerut de limbă şi îi introduc în traininguri intensive, pe investiţie proprie, fie încearcă atragerea candidaţilor din alte companii cu profiluri similare prin salarii mai mari.