Profesii

Găsim din ce în ce mai greu vorbitori de limbi străine ieftini şi buni

Găsim din ce în ce mai greu vorbitori de limbi străine ieftini şi buni

Iuliana Leurent, sales director în cadrul Humangest: Avantajul începerii carierei într-un call center îl reprezintă faptul că este un job uşor de accesat şi e o variantă mai bună decât a sta în aşteptare acasă

Autor: Adelina Mihai

20.08.2015, 00:06 5136

România este o ţară foarte atrac­tivă pentru investitorii din zona ser­viciilor de externalizare, datorită uşu­rinţei cu care învaţă românii limbi străine, dar şi a competenţelor candi­da­ţilor deja existenţi pe piaţă, însă recrui­terii se plâng că găsesc din ce în ce mai greu ti­neri care să vorbească bine o limbă străină, la costurile scă­zute pe care vor să le aibă investitorii din această industrie.

„Ritmul poate prea accelerat de dez­voltare (a invesţiilor în livrarea de ser­vicii globalizate către corporaţiile din Vest – n.red.) a făcut ca cererea de can­didaţi să fie mai mare decât ceea ce poate piaţa să ofere. Ser­vi­ciile «shared» şi call cen­ter-urile pun o pre­siune foarte mare pe limba străină însă, din pă­cate, şi pe cost. Candi­daţii cu nivel avansat sunt din ce în ce mai rari şi au aştep­tări sa­lariale mai mari“, a ex­plicat Iuliana Leu­rent, sales director în ca­drul companiei  cu acti­vităţi în sec­torul serviciilor de re­surse umane Human­gest.

Ca urmare a acestei situaţii, spune ea, procesul de recrutare a devenit mult mai complicat şi lasă an­gajatorilor două op­ţiuni: fie angajează candi­daţi sub nivelul cerut de limbă şi îi introduc în trai­nin­guri intensive, pe in­vestiţie proprie, fie în­cear­că atragerea candidaţilor din alte companii cu pro­filuri similare prin salarii mai mari.

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO