Profesii

Grupul Ascendis încheie 2022 cu venituri de peste 10 mil. euro, plus 35% an/an. “Cererea crescută de programe de training la clasă şi evenimentele mari de team building, cu sute de angajaţi, au fost motoarele de creştere”

Andrei Goşu, managing partner al grupului Ascendis

Andrei Goşu, managing partner al grupului Ascendis

Autor: Cristina Bellu

22.12.2022, 11:16 886

Grupul Ascendis, principalul jucător din piaţa de training şi consultanţă în domeniul dezvoltării profesionale din România, încheie anul cu afaceri de peste 10 milioane de euro, în creştere cu 35% faţă de anul anterior, rezultat care marchează un nivel-record al unei companii din industria de training şi consultanţă din România.

”Vânzările Ascendis din 2022 au fost cu 35% mai mari decât în 2021 şi cu 20% peste nivelul din 2019. După pandemie şi cu un 2022 marcat de războiul de la graniţă, ne-a surprins că am avut asemenea rezultate. Cererea crescută de programe de training la clasă (80% din programe au fost livrate în sală în 2022 şi 20% au fost efectuate online), dar şi evenimentele mari de team building, cu sute de angajaţi, au fost motoarele de creştere a vânzărilor”, spune Andrei Goşu, managing partner al grupului Ascendis.

Potrivit acestuia, leadership, managementul schimbării, managementul de proiect şi agile management au fost printre cele mai căutate tematici de training de către angajatori.

În cifre, peste 60.000 de angajaţi au participat anul acesta la cele 4.500 de sesiuni de formare şi coaching, conferinţe şi evenimente de team building organizate de Ascendis. Tot în 2022, Ascendis a participat la cel mai mare proiect de transformare culturală din cadrul unei instituţii publice din România şi are în derulare şi câteva proiecte destinate formării profesionale a angajaţilor din primării.

”Piaţa de training corporate, estimată de noi la o valoare de 30-40 de milioane de euro anual, are un mare potenţial de creştere, pentru că avem de recuperat un decalaj uriaş faţă de restul statelor europene. În plus, nevoia de dezvoltare de abilităţi noi este în creştere. Chiar şi în PNRR – Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă- se pune un accent foarte mare pe componenta de training, pentru că economia are nevoie de abilităţi noi, de competenţe noi, atât în zona tehnică, cât şi în zona de soft skills”, a mai spus Andrei Goşu.

Din totalul veniturilor de 10 milioane de euro ale grupului, 1 milion de euro a fost generat de platforma de microlearning Code of Talent, iar 700.000 de euro au provenit din programele derulate în celelalte ţări în care Ascendis are birouri (Republica Moldova, Serbia şi Ucraina).

”Războiul din Ucraina a condus însă la o scădere a veniturilor venite din divizia Ascendis din Ucraina, care a generat, în 2021, venituri de 400.000 de euro (6% din cifra de afaceri din 2021). În mod surprinzător însă, în 2022 Ascendis Ucraina a continuat să organizeze programe de training, online şi offline, generând venituri de 150.000 de euro”, a mai spus Andrei Goşu.

Grupul Ascendis, fondat în urmă cu 25 de ani, este format din companiile Ascendis Consulting (training, team building şi evenimente corporate, consultanţă, servicii de evaluare, coaching, studii de piaţă), Code of Talent (programe de microlearning în parteneriat cu compania Co-Factor), Ascendis Moldova, Ascendis Ucraina şi Ascendis Serbia.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO