Profesii

HP caută 600 de oameni pentru centrul de servicii

HP caută 600 de oameni pentru centrul de servicii

Autor: Adelina Mihai

18.11.2010, 23:46 308

Hewlett Packard (HP), subsidiara locală a celei mai maricompanii de IT din lume, va face 600 de angajări anul viitor lacentrul de servicii GeBOC (Global eBusiness Operations Center) dinBucureşti, după ce a făcut un număr similar de recrutări şi înprimele zece luni ale acestui an.

"Până în luna octombrie a acestui an, când s-a încheiat anulfiscal al HP, am făcut cele 600 de noi recrutări pe care le-amanunţat. Intenţionăm să angajăm un număr similar de oameni şi în2011", a spus Alexander Weigl, managing director al centruluiGeBOC. Reprezentanţii companiei spun că în cadrul centruluilucrează 2.500 de angajaţi în prezent. HP a avut la finele anuluitrecut afaceri de 88 de milioane de euro şi un profit de aproape 17mil. euro, potrivit datelor de la Registrul Comerţului.

"Dacă în urmă cu trei ani căutam candidaţi fără experienţă caresă ocupe poziţii de entry- level, în prezent căutăm candidaţi cucel puţin doi ani de experienţă, care să aibă abilităţi de vânzareşi de relaţionare cu clienţii", a precizat Anca Tapai, recruitmentmanager în cadrul HP România. Compania caută în special absolvenţide facultăţi de limbi străine, dar şi candidaţi cu studii economicesau tehnice, care să fie buni cunoscători de limbi străine.

"Spre deosebire de anii anteriori, am observat o scădere acalităţii candidaţilor, în special a tinerilor absolvenţi. ÎnsăRomânia rămâne o piaţă bună, cu un cost al forţei de muncă mediucomparativ cu restul ţărilor din centrul Europei", a adăugatWeigl.

Centrul de servicii al HP este prezent în România din 2005, cândavea 100 de angajaţi. În prezent, vârsta medie a angajaţilor estede 26 de ani, iar centrul oferă servicii în 25 de limbi străinediferite. Salariul oferit angajaţilor care cunosc două limbistrăine în cadrul centrului de servicii depăşeşte 2.000 de lei net(peste 475 de euro), potrivit informaţiilor din piaţă. În pachetelede beneficii ale noilor angajaţi sunt incluse tichetele de masă,asigurarea de viaţă, servicii medicale, traininguri,teambuildinguri, precum şi posibilitatea de a lucra ocazional deacasă.

În prezent, compania implementează un proiect finanţat dinfondurile europene pentru resurse umane, în valoare de 360.000 deeuro, prin care un număr de 321 de angajaţi îşi vor perfecţionacunoştinţele de limbi străine. Durata de implementare a proiectuluieste de 1 an.

"Media de vârstă şi numărul de limbi vorbite de angajaţijustifică nevoia acestui proiect. Angajaţii care vor participa lacursuri vorbesc limbile franceză, italiană, spaniolă, portugheză şigermană şi vor avea parte, în total, de 3.000 de ore de cursuri", aspus Mihai Moisescu, Business Planning Manager în cadrul centruluide servicii al HP şi managerul proiectului. Participanţii laproiect trebuie să cunoască cel puţin două limbi străine, iarcursurile vor fi furnizate de companiile Prospect şi EnglishCenter.

HP nu este singura multinaţională din IT care a angajat românipentru a oferi suport prin telefon sau internet. Oracle şi IBM,alte două companii americane, au împreună aproape 3.000 deangajaţi, iar Alcatel-Lucent a anunţat că îşi va dubla în acest anechipa din Timişoara, care administrează reţele ale unor operatorica British Telecom şi Orange Elveţia şi Austria.

AFACERI DE LA ZERO