Inteligenţa artificială, care este considerată tehnologia momentului, evoluează cu rapiditate. În viitor ea va ajunge să se infiltreze în tot mai multe domenii, de la cel juridic la cel medical unde va fi un instrument care va spori productivitatea. În domeniile cu activităţi repetitive – cum sunt call centerele – ea va prelua tot mai mult din sarcinile umane şi va impulsiona procesele şi etapele necesare atingerii unui obiectiv, este de părere Bogdan Patriniche, CEO Invoice Cash
„Tehnologia o să aibă un impact major. Vor fi sectoare care vor fi pozitiv impactate şi altele care vor fi mai puţin pozitiv impactate. O să avem o multitudine de sectoare unde activităţile care sunt repetitive vor putea fi făcute mai bine şi mai repede sub supraveghere umană cu ajutorul inteligenţei artificiale” a declarat Bogdan Patriniche, CEO Invoice Cash, în cadrul emisiunii ZF Live realizată cu sprijinul Orange Business.
CEO-ul Invoice Cash subliniază că temerile oamenilor că roboţii i-ar putea înlocui total nu sunt fondate. Tehnologia nu este capabilă de creativitate, iar tot ceea ce poate realiza se face în baza a informaţiilor cu care a fost încărcată. Mai mult, ea nu este capabilă de a lucra în afara tiparelor şi datelor cu care experţii o antrenează sau să adune informaţii noi.
„Maşina astăzi nu este ceea ce se numeşte sentient. Nu este capabilă de asocieri noi, nu este capabilă de creativitate, nu este capabilă de inteligenţă umană. Maşinile învaţă să facă ceva ce au fost învăţate. Ele pot face ceva mai bine şi mai repede atâta timp cât sunt învăţate să facă acel ceva. Spre exemplu, dacă înainte aveam un call center unde tot arborele de decizie era umanizat, vom avea activităţi care vor fi putea fi transferate către o maşină care va putea să facă anumite micro decizii mai repede decât o face un operator uman” a mai spus Bogdan Patriniche la ZF Live.