Profesii

Lăudaţi-vă fiecare angajat măcar o dată pe săptămână!

Lăudaţi-vă fiecare angajat măcar o dată pe săptămână!

Autor: Adelina Mihai

01.05.2011, 23:38 1561

Peste două treimi dintre managerii români consideră că angajaţiilor nu-şi asumă responsa­bilităţi şi nu se implică în activităţilede la serviciu, dar nu le oferă feedback pentru a rezolva acestecaracteristici comporta­mentale ale salariaţilor, arată un studiurecent al firmei cu activităţi în consultanţă şi training înmanagement şi vânzări Result Development.

Fie că sunt români, englezi, francezi sau chiar americani,feedback-ul deficitar este o problemă generalizată în rândulmanagerilor în companiile de pe piaţa locală, arată cercetarearealizată în pe­rioada 2009 - 2011 pe un eşantion de 110 manageri,majoritatea din multi­naţionale.

"Dacă în ceea ce priveşte feeback-ul negativ (mustrarea) s-aufăcut progrese semnificative în ultimii ani, în ceea ce priveştelauda, suntem foarte departe. Ca semn de control al unui sistemminimal de feedback este ca fiecare angajat să pri­mească cel puţino laudă pe săptămână. De multe ori acest lucru nu se întâmplă culunile. Managerul român este foarte zgârcit cu lauda, iarangajatului român îi este foame de laude", este de părere DorinBodea, senior consultant în cadrul Result Development, care a avutanul 110.000 de euro.

Adrian Lupulescu, Eastern Europe HR Manager al FreescaleSemiconductor România, filiala unuia dintre cei mai mariproducători mondiali de semiconductori, crede că feedback-ulpermanent al mana­gerilor este necesar, dar numai atunci când are ojustificare clară. "Feedback-ul trebuie oferit atunci când enevoie, pentru că angajatul trebuie să înţeleagă dacă ceea ce afăcut e bine sau nu. Dacă e lăudat prea des, atunci managerul sedecredibilizează, el trebuie să ofere feedback pozitiv pentrueveni­mentele ieşite din rutină", spune Lupu­lescu, carecoordonează activităţile de resurse umane pentru 200 de ingineri depe piaţa locală.

Managerii locali au tendinţa de a prefera angajaţii care ştiu sălucreze în echipă şi care au bune abilităţi de comunicare. Totuşi,mai bine de o treime din aceştia (33,6%) cred că angajaţii lorsuferă de "boala de a fi şef".

"Tendinţa de a fi şef pentru foarte mulţi tineri poate fi oboală în sensul că şefia este privită în general ca o poziţie deputere şi de influenţare, recunoaştere. Din păcate, puţini angajaţivăd mana­gementul ca responsabilitate a rezul­ta­telor şi a unordestine, în ultimă instanţă", a mai spus Bodea.

Studiul Result Development mai arată că managerii români suntorientaţi spre rezultate, sunt inspiraţi şi au intuiţie şi suntbuni la stabilirea planurilor şi în controlul afacerilor, acesteafiind cele mai importante atuuri ale managerilor de pe piaţalocală. Un alt studiu recent, realizat de firma de consultanţă înresurse umane Hart Human Resource Consul­ting pe un eşantion de 378de manageri români, arată că o mare parte din liderii de pe piaţalocală au un comportament caracterizat prin competitivitate,îndrăz­neală, încredere în propriile forţe şi cu orientare sprerezultate.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO