Piaţa muncii s-a răcit treptat în prima jumătate din 2024, angajatorii fiind mai reticenţi privind noile angajări în această perioadă. Potrivit INS, 29 de sectoare de activitate au înregistrat o scădere a numărului de angajaţi, patru au stagnat, iar 26 – cu puţin personal – au adus oameni noi în echipe. Cu toate acesta, există şi domenii unde CV-urile continuă să de adune. Potrivit lui Dragoş Gheban, organizatorului târgului de joburi Angajatori de Top, acum companiile se uită după oameni cu pregătire în domenii precum finanţe, contabilitate, marketing sau vânzări.
„Companiile caută candidaţi în finanţe, contabilitate, marketing, resurse umane, vânzări. Vânzările sunt un domeniu pe care îl subestimează candidaţii, reprezintă o alegere de carieră foarte bună. Nu este o facultate de vânzări, aici ar putea să meargă oricine vrea să facă vânzări pentru că nu prea am văzut organizaţie de vânzări care să pună un criteriu de facultate, poate doar dacă trebuie să vinzi o soluţie tehnică unde trebuie să înţelegi foarte bine domeniul”, a declarat Dragoş Gheban, managing partner, Catalyst Solutions, organizatorul Angajatori de Top, la emisiunea de business ZF Live realizată cu sprijinul Orange Business.
Când vine vorba de zona de vânzări, opinia generală este că trebuie să ai o personalitate expansivă şi să nu încetezi niciodată să construieşti relaţii şi conexiuni, pentru a avea succes. Cu toate acestea, Dragoş Gheban sublinază că vânzările pot acomoda şi oameni cu aptitudini analitice, care poate nu au cea mai efervescentă personalitate.
„Contează mai degrabă a plecarea spre domeniul ăsta sau poate nici măcar aplecarea, pentru că mulţi consideră domeniul vânzări ca fiind un domeniu ce ţine foarte mult de personalitate. Personalitatea îţi dictează cum îţi faci jobul, nu ce job faci. Sunt oameni de vânzări, foarte analitici şi sunt oameni de vânzări care se concentrează pe construirea de relaţii. E loc pentru ambele categorii”, a mai spus organizatorul Angajatori de Top, în cadrul emisiunii ZF Live.