Profesii

Managerii de HR, responsabili de fericirea angajatilor

04.06.2007, 22:11 55

Peste 80% dintre managerii din companiile prezente pe piata locala sunt de parere ca principala directie de actiune a departamentului de resurse umane este intretinerea unui climat pozitiv in organizatie, astfel incat angajatii sa se simta bine la locul de munca, potrivit unui studiu realizat de Centrul de Dezvoltare Manageriala (CDM). Astfel, managerii de pe diferite niveluri ierarhice din companiile prezente pe piata apreciaza ca functia responsabilului de resurse umane adauga valoare unei afaceri, deoarece in majoritatea cazurilor seful de HR are initiative relevante, functia lui fiind vazuta ca fiind una proactiva. Studiul este inca in derulare, insa pana in acest moment au fost chestionati peste 200 de manageri din organizatii mijlocii si mari, majoritatea apartinand sectorului privat. "Chestionarul nu a analizat doar felul in care e apreciata functia de manager de resurse umane, ci si principalele directii ale acesteia. Peste 80% dintre managerii chestionati au declarat ca principala directie de actiune a departamentului de resurse umane este sustinerea unui climat pozitiv, urmata de sustinerea strategiei si de sprijinul culturii performantei", declara Ioana Abraham, consultant in cadrul CDM si responsabila cu derularea studiului. Aceasta a mai spus ca potrivit rezultatelor partiale ale chestionarului, ca directii de actinue ale functiei de resurse umane, pe urmatoarele locuri se situeaza realizarea de sisteme de HR coerente, dar si sprijinul schimbarilor si alinierea la afacere. Majoritatea celor chestionati in studiul CDM apartin domeniului resurselor umane, urmat de cel tehnic, apoi de vanzari/marketing. Pe langa rolul managerilor de resurse umane, studiul a mai surprins si problema provocarilor existente in cadrul organizatiilor, iar 69% dintre cei chestionati au evidentiat recrutarea personalului, urmata de retentia angajatilor in companie, ca pe cele mai importante probleme in organizatii. Un alt rezultat al studiului este legat de atitudinea oamenilor fata de organizatie, iar in aceasta directie au fost evidentiati cei mai importanti factori motivatori, dar si cei demotivatori. "Pentru cei chestionati, cel mai motivator lucru este provocarea la locul de munca, urmata de satisfactia muncii, pe locul trei situandu-se la egalitate pachetul salarial si dezvoltarea unor abilitati. La polul opus cel mai demotivator factor este munca sub presiune, apoi birocratia, lipsa aprecierii pozitive si a oportunitatilor de dezvoltare, dar si managementul slab", a mai spus Abraham. Studiul CDM a evidentiat de asemenea ca echilibrul dintre viata personala si cea profesionala este apreciat ca bun - raspunsul a fost in proportie de peste 60% afirmativ. Cu toate acestea, cei mai multi dintre respondenti ar fi dispusi sa renunte la acest echilibru daca li s-ar oferi o promovare.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO