Profesii

Mihai Găvan, director Global Strategic Alliances, TotalSoft: Am făcut peste 100 de angajări în ultimele şase luni, întotdeauana IT-ul spune că nu avem oameni, dar depinde de cum îi cauţi

​ZF HR Conference 2022

Mihai Găvan, director Global Strategic Alliances,...

Autor: Miruna Diaconu

06.12.2022, 15:27 209

Mihai Găvan, director Global Strategic Alliances la TotalSoft, spune că, în ultimele şase luni, compania a angajat circa 100 de persoane. Cu toate că industria din care face parte, anume cea de IT, se confruntă cu o criză de personal de câţiva ani, contează foarte mult cum este construită strategia de recrutare, este el de părere.

„În zona de IT, Totalsoft a făcut peste 100 de angajări în ultimele şase luni, întotdeauana IT-ul spune că nu avem oameni, dar depinde cum îi cauţi, dacă reuşeşti să îi creşti şi să îi ţii. Avem în fiecare an un bootcamp prin care recrutăm cel puţin 20-30 de oameni pe care îi băgăm într-un accelerator de knowledge în zona tehnică, din aceştia mulţi rămân în Totalsoft, iar dintre ceştia procentul de retenţie este de 80% în primul an. Recutrarea depinde cum o faci, când şi cât de mult îţi doreşti să ai o retenţie bună”, spune Mihai Găvan, în cadrul conferinţei ZF HR Conference 2022: Cum văd marii angajatori provocările anului 2023?, organizată în parteneriat cu Totalsoft, Vodafone, Philip Morris, Sodexo, Creasoft, Complice, Druid şi GoCab.

El adaugă faptul că problema cea mai mare a pieţei muncii nu este numărul de candidaţi disponibili pentru a ocupa un post anume, ci gradul de calificare al oamenilor, existând un deficit mare în zona de oameni calificaţi pe anumite poziţii.

Ce a mai declarat Mihai Găvan:

 Există o criză a forţei de muncă, discutăm de ea de foarte mult timp, cu toate acestea, toate businessurile merg, raportează angajări.

 La nivel global, a fost făcut un research pe 20.000 de joburi şi doar 25% sunt pretabile pe work from home, contează foarte mult industria în care suntem. În orice industrie în care am fi există nişte tipologii de joburi care se pretează pe work from home. Producţia nu va fi făcută de acasă.

 Noi suntem într-o industrie în care nevoia de a lucra de acasă este foarte aliniată la ce trebuie noi să facem, la ce trebuie să livrăm noi, putem să livrăm produse de IT de acasă, dar este o industrie dintr-o piaţă foarte mare.

 Dacă ne uităm într-o medie de creştere salarială, este irelevantă media, pentru că întotdeauna angajaţii cheie şi angajaţii care livrează mai mult decât li se cere întotdeauna vor fi monetizaţi mai bine, iar asta cred că se întâmplă peste tot. Mesajul general către angajat, dacă eşti bun şi îţi faci treaba mai mult decât trebuie, cu siguranţă nu vei fi într-o mediană.

 Toţi colegii care sunt performanţi nu vor fi într-o mediană, o creştere mai mare de 7% anul viitor a salariilor.

 Piaţa este dictată de cerere, nu de ofertă, şi trebuie să ne uităm în ce verticale oferta este mai mare decât cererea şi în ce verticale este invers. Plecând de la verticale, ar trebui să facem şi o intersecţie cu nivelul de senioritate. La un nivel ridicat de senioritate al angajatului, el este cel care alege, fiind dorit de foarte mulţi angajatori. Găsim răspunsul în zona angajatului.

 Dacă scădem nivelul de senioritate şi ne ducem în zona de junioriat, avem mulţi tineri care nu vor să muncească. Cred că acolo piaţa poate să fie dominată de angajatori pentru că viitori angajaţi încă nu cred că au o imagine detaliată a ceea ce înseamnă unviersul lor de muncă, atunci ei pot să judece decizia prin pachetele de beneficii, prin brandul angajatorului, dar cred că decizia de angajare este la angajator, mai mult decât la angajat.​​

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO