Profesii

O absolventă de Arte face obiecte din porţelan şi obţine afaceri de 50.000 de lei

UN START-UP PE ZI

O absolventă de Arte face obiecte din porţelan şi...

Autor: Alina-Elena Vasiliu

02.01.2019, 00:02 2575

Alina Stuparu, o antreprenoare de 29 de ani, aşteaptă afaceri de 50.000 de lei în 2018 din vânzarea de obiecte decorative pentru casă, din porţelan, sub brandul Alina Ceramics.

„Businessul a început în 2012, ca o joacă, cu o serie de 100 de cocori decorativi tridimensionali, care s-au vândut foarte repede la un târg de design românesc. Atunci m-am decis să fac o afacere din asta”. Cifra de afaceri pentru anii trecuţi a fost în medie de 35.000 de lei, iar pentru anul acesta estimez mai mult, în jur de 50.000 de lei”, spune Alina Stuparu.

Când a început businessul, urma cursurile unui masterat la Universitatea Naţională de Arte din Bucureşti, secţia ceramică. După ce a terminat studiile, s-a angajat ca şef de atelier la o fabrică de ceramică din Chitila, timp în care, în paralel, lucra pentru Alina Ceramics. De doi ani însă, lucrează doar pentru propriul business.

A trecut de la obiecte decorative la veselă şi bijuterii, iar acum face mai multe obiecte din porţelan şi a ajuns să colaboreze cu restaurante din Cluj-Napoca şi Bucureşti, cărora le furnizează vesela personalizată. Businessul este operat printr-o întreprindere individuală, sub numele Stuparu A. Alina I. I.

„Sunt asociat unic în acest business, eu fac toată treaba. Eu vin cu ideile, eu le realizez, eu îmi fac contabilitatea, promovarea, vând, ambalez, trimit pachetele. Comercializez produse pe care eu le-aş folosi, produse pe care mi le doresc, dar nu le găsesc pe piaţă. În ultimul timp, am vândut multe farfurii/platouri şi, în general, obiectele cu funcţionalitate”, spune Alina Stuparu.

Anual, ea vinde între 3.000 şi 5.000 de produse, în 2018 înregistrând cele mai multe produse vândute. Preţurile variază de la un produs la altul şi sunt diferite pentru comenzile personalizate. Cele mai mici – bolurile şi farfuriile pentru bijuterii – pornesc de la 40 de lei, iar cele mai mari – cocorii decorativi de dimensiuni mari – ajung la 300 de lei.

„Clienţii principali sunt companiile care vor multe pachete de cadouri deosebite, apoi urmează zona Horeca, unde predominant comenzile sunt de farfurii şi platouri. Apoi, sunt tinerii dornici să aibă sau să facă cadou un obiect unic, diferit de ce putem găsi astăzi în magazine”, mai spune Alina Stuparu.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO