Profesii

Operatorii de call-centere fac 5.000 de angajari

21.05.2008, 20:32 31

Operatorii de call-centere de pe piata locala vor face in acest an 5.000 de angajari, ajungand la 25.000 de angajati in cele 250 - 300 de call-centere pe care le detin, a declarat ieri Madalina Vilau, managing partner al Expo Media, companie de consultanta in customer service, care a organizat a patra conferinta anuala dedicata pietei de call-center.
"Piata de call-center s-a dublat de la an la an. In acest an, este posibil ca numarul de angajati pe acest segment sa creasca cu 25%", a spus ea. In prezent, 20.000 de oameni lucreaza in acest domeniu.
Vilau a mai spus ca valoarea pietei locale de call-center aproape se va dubla in acest an, ajungand la 120 mil. euro, dupa ce anul trecut a ajuns la 70 mil. euro. Mai mult decat atat, valoarea pietei de call-center si Business Process Outsourcing (BPO) ar putea creste in urmatorii cinci ani pana la 350 - 500 mil. euro. Romania concentreaza circa 30% din operatiunile de outsourcing derulate in Europa Centrala si de Est.
Cu toate acestea, este de asteptat ca boom-ul pietei de call-center sa se tempereze, in special ca urmare a cresterii costurilor salariale si a chiriilor spatiilor de birouri.
"Nu vom mai vedea o dezvoltare atat de puternica cum a fost cea din ultimii ani. Dat fiind faptul ca este vorba despre angajati foarte tineri, fluctuatia de personal este destul de ridicata, unii jucatori majorand salariile. Alte companii se orienteaza spre provincie, spre marile centre universitare", a precizat Razvan Marinescu, managing director al Euristic Partner, coorganizator al evenimentului.
Salariile pentru pozitii de entry-level intr-un call-center pleaca de la 200 de euro, dar pot ajunge pana la 400 de euro in functie de abilitati, de limbile straine vorbite sau de localizarea centrului. "Salariul mediu in call-centere este de 500 de euro", a spus Vilau. Iar salariile vor avansa in urmatorii ani. "Trebuie doar ca aceste cresteri sa fie corelate cu productivitatea", a precizat si Dan Bedros, presedintele Alcatel-Lucent pentru Europa de Sud-Est.
Angajatorii din domeniu ar putea sa se orienteze pentru recrutare catre persoanele fara un loc de munca, care au peste 40 - 45 de ani, pentru a limita fluctuatia mare de personal din randul angajatilor tineri. "Se vehiculeaza inclusiv varianta in care angajatii lucreaza de acasa", a mai spus Marinescu.
Cel mai bine reprezentate la nivel local in industria de call-center sunt companiile din telecomunicatii, care concentreaza aproape 60% din piata, iar pe locul doi se afla sectorul financiar-bancar. "In prezent, sunt foarte putini jucatori din banking care nu au call-centere proprii", a declarat Petru Rares, presedintele Institutului Bancar Roman. Cel mai slab reprezentat este sectorul public. Pana in prezent, Timisoara este singurul oras a carui primarie are un call-center.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO