Profesii

Pe scurt

Pe scurt
21.03.2009, 14:07 328

 

Director nou de vanzari la ING Lease Romania
Catalin Tihon a fost numit director de vanzari al ING Lease Romania, divizia de leasing financiar a grupului olandez ING, urmand sa coordoneze intreaga activitate comerciala a companiei. Noul director de vanzari are o experienta de peste sapte ani in industria leasingului, anterior ocupand pozitia de real estate sales manager in cadrul aceleiasi divizii ING. Tihon este absolvent de studii de management in cadrul Academiei de Studii Economice (ASE). Inainte de a se alatura companiei ING, el a ocupat pozitii manageriale in cadrul unor societati internationale de leasing, ocupandu-se de dezvoltarea operationala si comerciala a acestora.

2.000 de pozitii pentru oamenii de vanzari pe site-urile de joburi

Aproape 2.000 de oferte de locuri de munca sunt disponibile in vanzari, potrivit anunturilor de pe doua dintre cele mai importante site-uri de recrutare. Numarul locurilor de munca libere din domeniul vanzarilor de pe site-ul de recrutare BestJobs.ro depasea 1.660 saptamana trecuta, in timp ce pe site-ul cu anunturi Ejobs.ro oferta atingea 1.789 de pozitii. Totodata, foarte cautati sunt si specialistii IT, oferta de joburi fiind de 766 de pozitii pe BestJobs.ro, in timp ce anunturile de pe Ejobs.ro trec de 1.000. Pe urmatoarele locuri, cele mai cerute sunt joburile din inginerie, marketing sau transporturi. Potrivit Ejobs, orasul cu cele mai multe anunturi de joburi este Bucuresti, cu peste 2.800 de oferte, urmat de Timisoara, Baia-Mare, Arad, Bacau, Targu-Mures si Piatra Neamt. De cealalta parte, site-ul BestJobs.ro prezinta peste 3.700 de oferte disponibile in Capitala si aproximativ 1.000 in Timisoara si in Cluj-Napoca.

35% dintre companii nu au investit niciodata In servicii de consultanta
Aproape o treime (35%) dintre companiile de pe piata locala nu au apelat niciodata la servicii de consultanta, in timp ce 45% au avut mai putin de cinci solicitari de acest gen, arata un studiu realizat de compania Forum Consult din Cluj-Napoca, specializata in consultanta de business si resurse umane. In acelasi timp, 8,8% dintre companiile locale au apelat de mai mult de zece ori la consultanta externa. In 2008, din bugetele de resurse umane ale companiilor, cel mai mult s-a cheltuit pentru recrutare si selectie (52,5%), pe al doilea loc situandu-se investitia in training (26,4%) si teambuilding (17,5%). Pentru anul acesta, organizatiile intentioneaza sa investeasca mai mult in training (48,9%), in timp ce 40% dintre acestea vor aloca mai multe resurse financiare serviciilor de recrutare si selectie. De asemenea, companiile planuiesc sa investeasca in departamentele de vanzari si marketing. Peste 47,1% dintre companii spun ca vor investi cel mai mult in departamentul de vanzari si aproape 29% vor pune un accent mai mare pe departamentul de marketing. Potrivit celor care au realizat studiul, la nivel general se poate observa tendinta companiilor care au mai solicitat servicii de resurse umane sa aleaga servicii externalizate si pe viitor. In schimb, companiile care nu au testat pana acum astfel de servicii nu intentioneaza sa schimbe acest lucru in 2009. Totodata, cu cat numarul de angajati este mai mare, cu atat creste necesitatea de a solicita servicii de resurse umane. Studiul a fost efectuat in perioada 6-15 februarie 2009, pe un esantion de 180 de companii de pe piata locala.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO