♦ „Tehnologia şi inteligenţa artificială sunt minunate pentru a ajuta la producerea de materiale pe care profesorii să le predea la clasă. Eu spun că nu trebuie să aduceţi tehnologia în clasă să vă înlocuiască atunci când ar trebui să staţi la catedră şi să predaţi.“ ♦ „Noi trebuie să ne adaptăm, trebuie să îmblânzim tehnologia, să-i învăţăm pe copii să selecteze informaţiile potrivite. Asta face un profesor bun.“
Profesorii să se reinventeze în era digitală, dar nu prin a se lăsa dominaţi de tehnologie, ci prin a o controla şi a o folosi în mod strategic. În loc să se transforme în simpli facilitatori ai unor programe tehnologice, educatorii trebuie să reia contactul direct cu elevii, să le ofere nu doar informaţii, ci şi gândirea critică necesară pentru a se adapta la lumea modernă în care trăiesc, au fost câteva dintre concluziile conferinţei de educaţie EdYOUFest.
Rob Howard, preşedintele al IATEFL Polonia (International Association of Teachers of English as a Foreign Language - Polonia) o asociaţie profesională care face parte din organizaţia globală IATEFL, dedicată profesorilor de limba engleză ca limbă străină (EFL) din Polonia, atrage atenţia asupra unei tendinţe îngrijorătoare în educaţia modernă: dependenţa excesivă de tehnologie în sălile de clasă.