Profesii

Piaţa muncii din industria transporturilor feroviare este încordată: tinerii fug de astfel de meserii şi personalul este îmbătrânit. Gruia Stoica, Grampet: Un mecanic de locomotivă câştigă peste 7.000 de lei net pe lună. Grampet pregăteşte 140 de mecanici în 2021

Piaţa muncii din industria transporturilor feroviare este încordată: tinerii fug de astfel de meserii şi personalul este îmbătrânit. Gruia Stoica, Grampet: Un mecanic de locomotivă câştigă peste 7.000 de lei net pe lună. Grampet pregăteşte 140 de mecanici în 2021

Gruia Stoica, preşedintele Grampet: Cu toate că veniturile lunare pentru multe funcţii din GFR depăşesc venitul mediu lunar pe economie, constatăm că nu există o dorinţă în rândul tinerilor de a lucra în domeniul feroviar.

Autor: Răzvan Botea

28.08.2021, 09:54 5184

Piaţa muncii din industria transporturilor feroviare se confruntă de ani întregi cu lipsa forţei de muncă, atât din cauza îmbătrânirii actualului personal calificat, cât şi din cauza dezinteresului tinerilor pentru meseriile din acest domeniu. Gruia Stoica, preşedintele Grampet, grup feroviar cu 7.000 de angajaţi, spune că grupul este mereu în căutare de oameni noi, atât pentru a acoperi necesarul de forţă de muncă, cât şi pentru a atrage cele mai bune talente din piaţă.

„Suntem permanent în căutarea de oameni noi, atât pentru a acoperi nece­sarul de forţă de muncă, cât şi pentru a atrage cele mai bune talente din piaţă.  Din păcate, industria de tran­sport feroviar de marfă se con­frun­tă de ani de zile cu o criză majoră de forţă de muncă şi personal calificat, pe măsură ce tot mai puţini tineri se arată interesaţi de o carieră în domeniu, iar presiunea inovării şi digitalizării impune un nou profil de angajat.“

 

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO