Profesii

Povestea femeii care vinde unele dintre cele mai scumpe imobile din România şi care acum vrea ca împreună cu soţul său să dezvolte propriul cartier de locuinţe

Autor: Ioana Matei

22.04.2022, 22:03 12349

Nicoleta Manea nu a avut ocazia nicio zi să practice Dreptul, facultatea pe care a ales-o şi pe care a şi absolvit-o. A pledat încă de la început pentru proiectele de lux din real estate, iar după un deceniu de experienţă pe segmentul vânzărilor, ea şi soţul său şi-au propus să treacă la următorul nivel: dezvoltarea unui cartier rezidenţial, pe aceeaşi nişă. 

 

Funcţionez foarte simplu, mi-am setat un drum clar, un fir roşu şi Nu mă abat de la acesta indiferent de situaţie, realmente de-a lungul timpului nu au existat factori care să mă deconcentreze de la traseu. Pandemia, de exemplu, am sfidat-o, iar asta ne-a dus la dublarea cifrei de afaceri”, descrie Nicoleta Manea, cofondator al afacerii din real estate ANG Luxury Properties, filosofia sa de carieră şi, de ce nu, de viaţă. În 2011 a fondat agenţia imobiliară ANG Luxury Properties alături de soţul său, iar cei doi s-au axat încă de la început pe cumpărătorii şi vânzătorii de proprietăţi de lux din zona de nord a Bucureştiului.

Printre ansamblurile rezidenţiale unde au vândut proprietăţi se numără Rahmaninov Residence, LA Gloire Elite – Varşovia 6, ONE Modorgan, One Mircea Eliade, One Herăstrău Towers, Win Herăstrău şi altele. Businessul a crescut constant, ajungând anul trecut la o cifră de afaceri de 2,5 milioane de euro, dublă faţă de 2020, iar pentru anul în curs Nicoleta Manea previzionează, de asemenea, o dublare. „Creşterea a venit pe fondul creşterii interesului românilor pentru locuinţe mai bune, cu facilităţi premium”, potrivit reprezentanţilor companiei.

Numărul angajaţilor a crescut proporţional cu businessul, evoluând de la 10 persoane la început de 2021, la 40 de consultanţi pe zona de lux, care lucrează în două birouri. Businessul a avut peste 400 de şedinţe de consultanţă, care au generat tranzacţii de peste 88 de milioane de euro.

 „Mi-am început cariera în business încă din timpul facultăţii, deşi concentrarea mea principală a fost absolvirea facultăţii de drept şi, implicit, intrarea la magistratură, însă consider că locul meu nu era acolo, motiv pentru care în 2012 am ales sa mă implic în imobiliare”, descrie Nicoleta Manea felul în care şi-a început parcursul profesional. Avea 21 de ani la acel moment, iar soţul său, 23, astfel că, spune ea, „au crescut împreună atât ca relaţie, cât şi ca parteneri de business”.

„În cazul nostru, secretul în ceea ce priveşte viaţa de cuplu este tocmai faptul că suntem foarte buni parteneri în business, ne completăm, abilităţile mele sunt complementare cu cele ale lui Alex. În ceea ce ne priveşte, există un echilibru perfect între viaţa personală şi cea profesională şi acesta a venit într-un mod natural, fiindcă obiectivele noastre sunt comune, iar faptul că suntem împliniţi şi fericiţi pe plan personal ne susţine motivaţia în business”, descrie antreprenoarea felul în care businessul se îmbină cu viaţa de familie.

În urmă cu trei ani a început să se implice şi în procesul efectiv de vânzare, din rolul de consultant, iar după 128 de apartamente vândute într-un ansamblu rezidenţial, spune că a realizat că asta îi place să facă: „Să ofer clienţilor mei informaţii cât mai concrete legat de ceea ce ar trebui să cumpere, moment în care în 2020 am decis să deschidem biroul din One Herăstrău Plaza, cu cei mai bine pregătiţi cinci consultanţi ai mei”. 

Recent, au anunţat deschiderea unei pieţe noi în Dubai, unde Nicoleta Manea spune că şi-au propus să acopere nevoile investitorilor din România către această piaţă, unde există o cerere foarte mare. Planurile de viitor vizează însă expansiunea cu alte două birouri, în zonele Herăstrău şi Primăverii, precum şi dorinţa de a deschide un showroom de mobilă cu produse numai din Italia – Noam Design.

Showroomul se va afla într-o clădire de birouri din Capitală de 400 de mp, care va fi gata la final de mai, iar în cadrul acestuia vor avea o echipă de şase oameni, arhitecţi, proiectanţi, specialişti în randări. „Este un business conex companiei imobiliare, pe care mi l-am dorit foarte tare. 2022 pentru mine e plin de provocări, extrem de ocupat, fiindcă tot anul acesta începem şi primul proiect de case în calitate de dezvoltatori, sub brandul Monarc.” Prin intermediul acestui proiect, şi-au propus să se specializeze pe construcţia caselor de lux. Brandul va îngloba zece case individuale cu piscină, cu suprafeţe între 200-250 mp şi curte de 250-500 mp, care se vor vinde complet mobilate şi utilate.

În ceea ce priveşte tendinţele pe care clienţii lor le apreciază, au observat că în topul cerinţelor acestora predomină poziţionarea, suprafeţele mari (de peste 200 de metri utili), vederea amplă şi cât mai multă intimitate,  dar şi atenţia sporită pentru finisaje de lux. Iar referitor la preţuri, Nicoleta Manea crede că acestea îşi vor continua trendul crescător, pe fondul unei cereri foarte mari din partea unei noi categorii de clienţi – respectiv tinerii milionari din IT, aflaţi pe poziţii de management. Cele mai căutate zone rămân în continuare cele din nordul Capitalei, după cum precizează ea. Mai mult, există deja şi proiecte unde metrul pătrat util a ajuns la 10.000 de euro, în zone ca Aviatorilor sau Kiseleff.

Dincolo de real estate, Nicoleta Manea spune că în rândul planurilor sale intră dezvoltarea unui nou tip de business –   respectiv deschiderea unui magazin de bijuterii: „Pentru 2023 planul este să deschid cea mai frumoasă şi exclusivistă bijuterie din oraş, într-o locaţie de elită, Dorobanţi-Capitale, cu circuit închis. Aceasta va avea clientelă aleasă de mine şi produse unice, doar cu diamante şi modele speciale, făcute într-o singură bucată. Îmi doresc ca cei care îmi trec pragul să o facă numai în baza unei programări, unde va exista un uşier, personal specializat în diamante şi abia aştept să facem cele mai frumoase evenimente nişate pe acest business”.

Sfaturile pentru tinerii antreprenori care încep un business în domeniul în care are experienţă deja ţin mai ales de echipă şi motivaţie: „Businessul în imobiliare în sine este unul extrem de solicitant. Dacă realmente îţi doreşti să ai succes, ţelul suprem ar trebui să fie ca în fiecare zi să lucrezi să-ţi transformi compania din una bună în una excelentă. Este esenţial, de asemenea, să porneşti la drum cu oamenii potriviţi, aşezaţi pe locurile potrivite, în aşa fel încât să îţi poţi transforma compania în una excelentă. Iar ultimul sfat, pentru orice persoană aflată la început de drum în acest business ar fi să nu se ferească din calea provocărilor, pentru că acestea pot duce către realizări cu adevărat importante şi să fie curajoşi, fiindcă doar în acest mod pot apărea oportunităţi”.

Nicoleta Manea este una dintre femeile antreprenor a cărei poveste de carieră este inclusă în catalogul 150 CELE MAI PUTERNICE FEMEI DIN BUSINESS, EDIŢIA 2022, pe care l-am publicat recent. În cadrul acestui proiect venim, an de an, cu exemplele celor mai vizibile antreprenoare sau reprezentante ale multinaţionalelor de pe piaţa locală, care se remarcă prin criterii precum: polivalenţă (varietatea proiectelor în care sunt implicate — în business şi în afara businessului); notorietate; grad de implicare socială; depăşirea obstacolelor din parcursul profesional; numărul de angajaţi şi veniturile companiilor pe care le reprezintă (date oferite de reprezentanţii firmelor sau regăsite în datele publice).

Citiţi poveştile de succes ale femeilor din businessul românesc în catalog şi în următoarele ediţii ale Business MAGAZIN. ​

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO