Profesii

Povestea unei famili care şi-a vândut locuinţa pentru a-şi începe visul de a avea proprie afacere şi de a deveni independenţi financiar. Ce au ajuns ei să facă acum

Autor: Business Magazin

14.12.2024, 08:31 214

Familia Tănase şi-a dorit să fie independentă din punct de vedere financiar, dar şi să pună pe piaţă produse de calitate, aşa că a decis să vândă apartamentul familiei şi să înceapă o afacere în domeniul prelucrării nucilor. Aşa a luat naştere Moldo-Nuts, o afacere pornită acum doi ani dar care ţinteşte deja intrarea în topul celor mai mari jucători din domeniul prelucrării nucilor. Care este povestea Moldo-Nuts şi care sunt planurile de dezvoltare?

Ne-am vândut apartamentul ca să cumpărăm o linie de spargere a nucilor. Nu am crezut în fonduri europene, nu am avut sprijin în acest domeniu şi am vrut să facem totul singuri, pe pielea noastră. Aşa că am riscat totul, am cumpărat utilaje de peste 26.000 de euro din Ucraina, fix după pandemie când începuse războiul deja, orientându-ne în zona respectivă pentru a sprijini economia ucraineană.

După aceea, am luat în chirie o hală, o unitate de producţie pe care am aranjat-o după bunul plac”, povesteşte Andreea Tănase, fondatoarea Moldo-Nuts. Ea a lucrat anterior în domeniul bancar, în timp ce soţul ei are o carieră în MAI. Ideea afacerii a început acum doi ani, când şi-au dorit să fie independenţi financiar şi afacerea a mers mai bine decât şi-au închipuit. „În primele 3 luni am avut o cifră de afaceri de peste 35.000 de lei şi nu ne-am aşteptat. În primul an (2023 - n.red.), am continuat pe un trend ascendent şi am ajuns la 200.000 lei vânzări, iar acum suntem deja la acel nivel şi nu am terminat anul, deci va fi tot o creştere”, a mai povestit Andreea, care adaugă că nu are experienţă în domeniul antreprenoriatului, dar a urmat cursuri de profil.

Însă, în familie prelucrarea nucilor este o tradiţie, deşi spargerea nucilor s-a făcut manual.  „De ce procesarea de nuci? Pentru că a fost o pasiune. Pentru că am vrut să facem totul la superlativ. Pentru că am constatat că este piaţă de desfacere şi avem şi noi un loc acolo! Pentru că am vrut să adăugăm un plus de valoare zonei Moldova! Pentru că am vrut să adăugăm tehnologia în prelucrarea rudimentară! Pentru că ştim că ce facem noi este sănătos! Pentru că aşa ajutăm să creştem şi să facem cunoscut miezul românesc!”, a puntat Andreea. In-iţial, au început să vândă prin intermediul reţelelor sociale, pe Olx, dar şi prin intermediul cunoştinţelor. După, cei doi au considerat că au nevoie de mai multe canale de vânzare şi au apelat la site-ul miculaprozar.ro, o platformă dedicată producătorilor.

Citiţi continuarea pe www.businessmagazin.ro



Cinci idei de afaceri de la zero


Izvorul ideilor de business nu seacă niciodată, iar asta o demonstrează atât noile, cât şi vechile generaţii de an-treprenori. Ziarul Financiar a pornit în căutare de idei proaspete de afaceri, într-un proiect susţinut de Banca Transil-vania, menit să pună în lumină spiritul antreprenorial al României de astăzi. Găsiţi mai jos o selecţie de businessuri pornite de la zero şi mai multe proiecte similare pe platforma www.zf.ro/afaceri-de-la-zero.




Senin- producător haine tradiţionale
Fondatoare: Ruxandra Căpuşan
Data lansării: februarie 2023
Investiţia de pornire: 1.000 de lei
Locaţii producţie: Cluj-Napoca, Floreşti şi Turda

ABS Group – furnizor de servicii financiar-contabile
Fondator: Cosmin Dumitraşcu
Număr angajaţi: 20

Picior de Play - platformă de streaming
Fondator: Alexandru Aramă
Investiţie: 50.000 de euro

ERNA Agency - o agenţie de marketing şi organizare de evenimente
Fondatoare: Alexandra Szabo
Anul înfiinţării: 2024

Coach The Corporate – coaching pentru corporaţii
Fondatoare: Alina Stan
Investiţie: 10.000 de euro
Anul înfiinţării: 2023




ZF şi Banca Transilvania au lansat PROIECTUL AFACERI DE LA ZERO, o platformă dedicată micilor antreprenori, firmelor care au creat peste 1,7 milioane de locuri de muncă. Fiecare afacere de la zero este o poveste despre am-biţie, curaj şi determinare. Poveştile micilor antreprenori vor fi publicate în ZF şi pe platforma zf.ro/afaceri-de-la-zero.
În România sunt peste 500.000 de microîntreprinderi şi firme mici, unde lucrează 1,7 milioane de salariaţi, com-panii cu afaceri anuale de 70-80 mld. euro.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels