Profesii

Prea mult timp, prea puţin de muncă: Companiile pierd 100 de milioane de dolari pe an pentru că nu gestionează corect volumul de muncă al angajaţilor

Prea mult timp, prea puţin de muncă: Companiile pierd 100 de milioane de dolari pe an pentru că nu gestionează corect volumul de muncă al angajaţilor

Autor: Alexandra Cepăreanu

03.02.2018, 09:55 182

Angajatorii americani cheltuie 100 de milioane de dolari pe an pentru că nu gestionează corect volumul de muncă al angajaţilor, astfel aceştia trag de timp pentru a-şi îndeplini sarcinile pentru a nu primi altele în plus, potrivit unui studiu făcut recent de cercetătorii de la Harvard Business School, scrie Quartz.

Studiul a fost făcut de o echipă de cercetărtori din cadrul Harvard Business School, care au adresat întrebări oamenilor din 29 de domenii diferite, inclusiv avocaţi, manageri, lucrători agricoli şi soldaţi şi au constatat că 78% dintre participanţi au raportat un timp mort  în cadrul pogramului de muncă.

„Am bănuit că timpul mort din timpul programului ar putea fi mai mare decât numărul angajaţilor, dar suma de 100 de milioane de dolari ne-a uimit”, a spus Teresa Amabile, profesor la Baker Foundation din cadrul Harvard Business School.

Prin conversia acestor ore în salarii, cercetătorii au estimat că un astfel de timp mort costă întreprinderile 100 de milioane de dolari.

Timpul mort poate avea o varietate de cauze, iar pentru a obţine o metodă mai bună cu privire la modul în care angajaţii îl folosesc, Amabile împreună cu Andrew Brodsky, profesor asistent la McCombs School of Business din cadrul Universităţii Austin din Texas, au efectuat mai multe exeprimente.

Astfel, cei doi le-au dat angajaţilor sarcina de a copia câteva propoziţii, pentru a vedea cât de atenţi şi cât de rapizi sunt angajaţii. Cercetătorii au descoperit că atunci când angajaţii şi-au dat seama că au la dispoziţie mai mult timp decât ar avea nevoie, au început să se mişte mai încet, pentru a acoperi timpul pus la dispoziţie.

Brodsky şi Amabile au numit acest fenomen timp mort, spre deosebire de timpul limită care este cel mai întâlnit şi care ajută la creşterea productivităţii angajaţilor ca răspuns la o limită de timp.

Timpul mort reprezintă o problemă la locul de muncă, deoarece implică încetinirea muncii şi îi face pe angajaţi să devină nefolositori.

Ultimul exepriment efectuat de cei doi cercetători a fost o metodă simplă, în cadrul căruia li s-a promis angajaţilor că dacă îşi termină treaba mai devreme pot naviga pe internet. „Angajaţii aşteptau timpul liber, atfel lucurile s-au schimbat complet”, a spus Amabile. Participanţii au fost mult mai productivi şi au terminat aceleaşi sarcini într-un timp mult mai scurt.

„Accesul la activităţile de petrecere al timpului liber odată ce munca a fost finalizată nu diminuează productivitatea”, a remarcat Amabile.

Concluzia cercetătorilor este că utilizarea strategică a timpului liber ar putea contribui la contracararea efectelor negative ale timpului mort. „Managerii ar trebui să evalueze angajaţii pe baza rezultatelor pe care le au la muncă şi nu pe baza orelor lucrate”, a spus Andrew Brodsky.  

AFACERI DE LA ZERO