Profesii

Raport PwC: 19% dintre angajaţii companiilor din România lucrează doar de acasă şi 29% doar la sediu. Angajaţii care lucrează doar la distanţă sunt îngrijoraţi că nu vor promova, însă cei care lucrează exclusiv la sediu sunt mai nemulţumiţi de locul de muncă

Raport PwC: 19% dintre angajaţii companiilor din...

Autor: Roxana Rosu

02.06.2022, 10:24 230

Aproximativ doi din zece angajaţi din România (19%) lucrează în prezent exclusiv la distanţă, în timp ce 29% lucrează doar la sediul angajatorului, restul beneficiind de varianta hybrid, arată un raport PwC.

La nivel global, procentele sunt diferite, 31% lucrând exclusiv la distanţă, iar 13% la sediu.

Modul de lucru are un impact puternic asupra gradului de mulţumire al angajatului, cei care lucrează exclusiv la distanţă fiind mai îngrijoraţi decât cei care lucrează hibrid sau fizic de lipsa oportunităţilor de avansare în carieră. În acelaşi timp, cei care nu pot lucra la distanţă, în principal pentru că munca lor poate fi făcută doar la sediul fizic, au un grad de satisfacţie mai scăzut faţă de locul lor de muncă

Astfel, 21% atât dintre angajaţii din România, cât şi dintre respondenţii la nivel global sunt extrem şi foarte îngrijoraţi de lipsa oportunităţilor de avansare în carieră. Acest grup de respondenţi lucrează, în marea lor majoritate, exclusiv la distanţă. În acelaşi timp,  o parte semnificativă a forţei de muncă la nivel mondial nu poate lucra la distanţă. Acest grup de 45% dintre respondenţii sondajului arată, însă, mai puţină satisfacţie faţă locul lor de muncă decât cei care lucrează în medii hibride (dintre care 50% sunt mulţumiţi) sau de lucru complet la distanţă (63%).

”Pentru liderii din companii, unele dintre rezultatele sondajului nostru reprezintă un semnal de alarmă. Angajaţii care au competenţe specializate sau mai greu de găsit sunt gata să testeze piaţa şi să îşi caute un alt loc de muncă sau plănuiesc să ceară o promovare sau o mărire de salariu în anul următor. Reţinerea acestor angajaţi va necesita mai mult decât remunerarea financiară mai mare pentru că împlinirea prin munca realizată şi oportunitatea de a se simţi ei înşişi la locul de muncă contează aproape la fel de mult ca salariul. Aşadar, aceştia sunt angajaţii care au o forţă de negociere mai puternică. Pe de cealaltă parte, se află angajaţii care nu pot lucra la distanţă şi care se simt mai puţin împliniţi prin munca lor, cred că echipei nu îi pasă de bunăstarea lor şi că nu pot fi creativi în munca lor. Ambele categorii sunt critice pentru angajatori şi trebuie să găsească soluţii să le răspundă nevoilor, abordând factorii care determină retenţia, în condiţiile în care toţi se confruntă cu fenomenul marea demisie”, a declarat Dinu Bumbăcea, Country Managing Partner PwC România.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO