Profesii

Reinventarea teatrului pentru copii, dezvoltarea sistemului medical şi dezvoltarea de staţii de încărcare electrice au câştigat competiţia Startupperul Anului

Reinventarea teatrului pentru copii, dezvoltarea...

Autor: Alexandra Cepăreanu

11.03.2019, 00:05 304

Plugpoint - staţii de încărcare, OncoChain - platformă internaţională pentru pacienţii oncologici -  şi TziTzi-Poc - proiect ce reinventează teatrul pentru copii prin îmbinarea artei cu tehnologia - au câştigat cea de-a doua ediţie a competiţiei Startupperul Anului.

Trei echipe cu proiecte inovative care folosesc tehnologia în încercarea de a dezvolta o reţea de staţii de încărcare electrice, a moderniza sistemul de sănătate din România şi a adapta desenele animate şi teatrul pentru copii pentru noile generaţii au câştigat cea de-a doua ediţie a programului Startupperul Anului, susţinută de compania petrolieră franceză Total.

„Competiţia a fost strânsă şi interesantă, având în vedere că se desfăşoară în multe ţări (55 de ţări - n. red.), dintre care doar trei ţări din Uniunea Europeană, una dintre ele fiind România”, a spus Marco Pannunzio, director general al Total România, în cadrul evenimentului de premiere. Startupperul Anului este o competiţie internaţională, organizată de grupul Total în 55 de ţări -37 din Africa, 11 din regiunea Asia-Pacific şi Orientul Mijlociu, 4 din America şi 3 din Europa. Aceasta este a doua ediţie a competiţiei, prima având loc în 2015 şi fiind găzduită în peste 30 de ţări din Africa. Grupul francez a oferit în cadrul evenimentului premii în valoare totală de 25.000 de euro. Locul trei a fost ocupat de o echipă formată din trei băieţi IT-işti care au dezvoltat împreună proiectul Plugpoint.

Cei trei tineri antreprenori contruiesc de la zero staţii de încărcare electrice şi software-ul necesar pentru dezvoltarea propriei reţele de staţii de încărcare electrice, cu care au de gând să împânzească România. „Noi producem şi software-ul, şi staţia de încărcare fizică şi este mai uşor să te dezvolţi când totul ţine de tine. Ne dorim să ne facem propria infrastructură de staţii de încărcare electrice şi să contribuim la adopţia maşinilor electrice în România. Anul acesta vom face primul proiect pilot, care prevede montarea a 20 de staţii de încărcare cu electricitate în Bucureşti, apoi ne gândim şi la alte oraşe“, a spus pentru ZF Alexandru Buzescu, cel care se ocupă de partea de marketing şi vânări şi cofondator al proiectului Plugpoint.

Pe locul doi s-a calificat proiectul OncoChain,  o platformă internaţională pentru pacienţii oncologici care foloseşte tehnologiile blockchain şi inteligenţa artificială pentru a asigura asistenţa medicală personalizată, atât la nivel individual, cât şi colectiv. „Suntem o echipă mixtă formată din medici şi IT-işti. Am creat un software medical care încearcă să conecteze centrele oncologice din România şi să ofere o plaformă comună de unde să se poată extrage date utile în cercetarea medicală. Am început să lucrăm la platformă acum opt luni, urmează să finalizăm produsul şi să îl testăm în câteva clinici pilot, probabil din Timişoara”, a spus pentru ZF Mădălin-Marius Margan, cofondator al proiectului. 

Primul loc a fost ocupat de un proiect care vrea să reinventeze teatrul pentru copii prin combinarea artei cu tehnologia şi psihologia, a spus pentru ZF Mirona Paun, cofondator Tzitzi-Poc.

„Folosim teatrul ca instrument educaţional şi creăm cadrul potrivit pentru ca cei mici să înveţe să identifice emoţiile şi să le gestioneze. Elementul surpriză din tot acest mixt este psihologia pentru că o folosim în crearea mesajelor pe care le transmitem copiilor prin piesele şi poveştile noastre. Pe baza poveştii pe care am creat-o dezvoltăm o serie de teatru-serial pentru copii şi abordăm tot spectrul emoţiilor  –fericire, tristeţe, anxietate, plăcere, etc-”, a spus Mirona Paun.

De altfel, Tzitzi-Poc dezvoltă şi alte linii de business, care îi asigură sustenabilitatea şi scalarea. „ Dezvoltăm şi o serie de material auxiliare pentru copii precum cărţi de poveşti terapeutice, cărţi de colorat, jucării de pluş, material adiacente pieselor şi persoanejor pe care le cream”, a adăugat antreprenoarea.

Juriul care a desemnat cei trei câştigători a fost format din experţi din cadrul companiei petroliere Total, specialişti în antreprenoriat, lideri şi membri ai comunităţii de afaceri, iar evaluarea a fost făcută ţinând cont de caracterul innovator, impactul social şi comunitar şi potenţialul de fezabilitate şi dezvoltare.

Total România a fost înfiinţată în anul 2005, ca un parteneriat între companiile Total (Franţa) şi Lustic (România).

Pe piaţa locală, compania s-a concentrat pe comercializarea de lubrifianţi şi de bitum, pe care-l importă din Serbia şi Germania şi pe care-l depozitează într-o unitate proprie din Ozun, Covasna. Pe partea de lubrifianţi compania deţine o unitate de producţie la Cristian, Braşov, construită de la zero în 2004, potrivit ultimelor date ZF. În total, compania produce 30.000 de tone de lubrifianţi pe an la Braşov şi 2.200 de tone de unsori, 60% din întreaga producţie fiind exportată în 15 ţări. Compania avea anul trecut peste 143 de angajaţi, potrivit ultimelor date ZF. De asemenea, afacerile Total România au crescut constant în ultimii ani, astfel că de la un business de 122 de milioane de lei în 2011, compania a terminat anul 2017 cu afaceri de 344 milioane de lei, potrivit aceleiaşi surse.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO