Profesii

Reputaţia bate fluturaşul de salariu: Două treimi dintre români consideră reputaţia angajatorului mai importantă decât salariile pe care le acordă

Reputaţia bate fluturaşul de salariu: Două treimi...

Autor: Ana Maria Petcana

31.03.2015, 14:44 742

"Peste trei sferturi dintre români consideră că reputaţia unei companii este importantă atunci când îşi caută un loc de muncă, în timp ce 1 din 4 români este de părere că lipsa transparenţei în interiorul companiei, dar şi lipsa unei viziuni a acesteia cu privire la viitorul ei şi al angajaţilor deteriorează puternic relaţia dintre angajat şi management. Mai mult, în situaţii critice, precum angajatori suspectaţi de evaziune fiscală, 37% dintre respondenţi ar solicita clarificări oficiale angajatorului, iar 16% ar denunţa acest comportament autorităţilor statului", potrivit studiului "Importanţa reputaţiei companiilor în relaţie cu angajaţii" publicat de Rogalski Damaschin Public Relations.

Circa trei sferturi (72%) dintre angajaţii care au participat la studiu consideră că reputaţia companiei este relevantă atunci când îşi caută un nou loc de muncă. De asemenea, 63% au recomandat compania unde lucrează cunoscuţilor, în timp ce 25% s-au abţinut să recomande cuiva locul de muncă actual.

Un rezultat surprinzător este că majoritatea celor chestionaţi ar prefera să lucreze pentru o companie care plăteşte mai puţin decât media pieţei, dar ale cărei practici de afaceri sunt apreciate de comunitate şi societate, în timp ce doar 36% au declarat că ar vrea să muncească pentru un angajator care plăteşte mai mult decât media pieţei, însă ale cărui practici de afaceri sunt controversate, menţionează studiul.

"Puşi în faţa unei situaţii controversate precum suspiciuni de evaziune fiscală referitoare la angajator, cei mai mulţi români ar solicita explicaţii oficiale care să clarifice situaţia, în timp ce 21% declară că ar începe să-şi caute un alt loc de muncă. 16% ar avea curajul să denunţe aceste suspiciuni autorităţilor statului, iar un procent mai mic, de 5%, şi-ar informa colegii de lucru cu privire la acest comportament", arată raportul.

În ultimele 6 luni, unu din doi români şi-a căutat un loc de muncă sau a fost invitat de un potenţial angajator la un interviu, principalele motive pentru părăsirea actualului loc de muncă fiind dorinţa de a realiza venituri mai mari, perspectiva unei evoluţii în carieră şi reputaţia proastă a actualului angajator în rândul angajaţilor. Pe de altă parte, românii ar rămâne la actualul loc de muncă dacă s-ar simţi valorizaţi, în siguranţă şi în cazul în care compania ar avea o reputaţie mai bună.

De asemenea, pentru jumătate dintre cei chestionaţi lipsa comunicării oneste cu superiorul direct reprezintă un motiv clar de deteriorare a relaţiei cu angajatorul, motiv chiar mai important decât pachetul salarial, care este considerat un motiv de conflict pentru 48% dintre respondenţi. Pe următoarele locuri se află presiunea foarte mare venită din partea superiorilor – 37%, lipsa transparenţei în interiorul companiei – 34%, şi lipsa unei viziuni a companiei cu privire la viitorul ei şi al angajaţilor.

Cele mai mari aşteptări ale angajaţilor români se îndreaptă către dovezi de integritate şi responsabilitate din partea angajatorului, dar şi ca oamenii să se simtă inspiraţi de liderul companiei. Motivarea angajaţilor în a-şi depăşi limitele şi crearea unui mediu favorabil dezvoltării personale şi profesionale reprezintă aşteptări pentru 50% dintre români, precizează studiul.

Studiul a fost realizat de Rogalski Damaschin Public Relations în parteneriat cu platforma de sondare a opiniei publice www.ivox.ro, pe un public între 18 şi peste 55 de ani, din mediul urban, majoritatea având educaţie superioară şi venituri cuprinse între 1000 şi 3000 de lei.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO