Piaţa muncii urmează să treacă printr-o transformare radicală. Deja, inteligenţa artificială nu mai este de mult un buzz word în corporaţii, fiind folosită în aproape toate domeniile, cu aplicaţii de eficientizare care deja au devenit consacrate. În urma inteligenţei artificiale, o altă tehnologie care promite să revoluţioneze felul în care se munceşte sunt roboţii. Dacă înainte era vorba doar de cei din fabricile de maşini, maşinării tot mai avansate încep să îşi facă loc şi în alte domenii precum HoReCa. Potrivit lui Sergiu Spînu, CEO Robot Industries, în doi ani fiecare companie va avea cel puţin un robot care să fie implicat în diferite task-uri. Companiile mai mari vor apela chiar şi la mai mulţi.
„Vedem destul de mult interes din partea companiilor pentru integrarea roboţilor în activităţile lor şi fiecare segment de business are tipul lui de solicitări pe partea de a automatizare, inclusiv în sănătate, în agricultură, în producţie, în HoReCa, retail. Toată lumea are nevoie de automatizări, că vine cu roboţi fizici sau cu roboţi software e nevoie de ei. O să vedem o schimbare semnificativă în următorii doi ani pe partea de automatizări şi roboţi în anumite servicii. Practic fiecare afacere va avea cel puţin un robot implicat în activitatea sa recurentă, cu cât e mai mare compania, cu atât mai mulţi roboţi va avea implicaţi în diverse procese de activitate”, a declarat Sergiu Spînu, CEO Robot Industries, la ZF Live, emisiune realizată cu sprijinul Orange Business.
Sergiu Spînu este de părere că şi în rândul companiilor româneşti, roboţii au început să câştige teren. În ciuda faptului că nu dispun în general de un buget precum cel al marilor corporaţii, tendinţa este acolo, iar achiziţia şi implementarea de roboţi este un obiectiv urmărit. Principalul motiv pentru care maşinăriile sunt aduse în discuţie este lipsa forţei de muncă, pe care companiile vor să o rezolve prin tehnologie, strategie faţă de care au manifestat o deschidere foarte mare.
„Firmele româneşti sunt destul de interesate în a integra roboţi în activităţile lor. Ele nu au putere de cumpărare aşa cum au companiile din Occident, în schimb, din experienţa care o avem, chiar şi firmele mici şi medii fac tot posibilul să implice cel puţin un tip de robot în activitatea lor. Diferenţa e doar la companiile foarte mari, unde deciziile nu se iau în România. Cu siguranţă, românii îşi doresc să-şi rezolve problemele cu lipsa angajaţilor doar că deciziile financiare şi de investiţii, din păcate, vin de la sediile din alte ţări, dar la cei cu decizie locală lucrurile se întâmplă mai rapid, sănătos şi lumea este foarte deschisă pentru robotizare”, a mai spus Sergiu Spînu la ZF Live.