Profesii

Şi-a înfiinţat primul business la 21 de ani iar astăzi conduce două afaceri cu venituri de 1 milion de euro fiecare

Autor: Andra Stroe, Business Magazin

11.05.2019, 10:23 631

Omul de afaceri Alexandru Diaconu spune că a început să lucreze încă de la 16 ani, iar la 21 înfiinţase deja prima firmă. A prins valul dezvoltării din IT şi pe cel al începuturilor comerţului online şi, chiar dacă nu toate pariurile sale au fost câştigătoare, a mizat în continuare pe antreprenoriat. Acum, cele mai noi proiecte ale sale – produsele cosmetice şi serviciile de recoltare de celule stem – generează deopotrivă o cifră de afaceri de 1 milion de euro.

Absolvent al Academiei de Studii Economice din Bucureşti şi al unor studii postuniversitare, atât în zona economică, cât şi în cea de diplomaţie, experienţa lui Alexandru Diaconu pe calea antreprenoriatului a început încă de pe băncile facultăţii. „Eu am lucrat prima dată la 16 ani. La 21 de ani, în 2001, am înfiinţat prima firmă – făceam IT. Lucram pentru multinaţionale, în general cele care activau în domeniul medical, şi eram un fel de departament exernalizat de IT, pentru că firmele respective nu aveau nevoie de doi-trei oameni nonstop acolo, preferau să externalizeze. Acesta era modelul cu care veniseră de afară. Noi am fost printre primii care ofereau astfel de servicii”, descrie Diaconu începuturile parcursului său de antreprenor.

În anii 2001-2002 spune că a reuşit să crească activitatea firmei şi, pe parcurs, a semnat pentru proiecte mari, printre care se numără America House şi Europa House, clădiri pentru care a oferit infrastructura IT. „Începuserăm să creştem. Ofeream nişte soluţii pe care o firmă matură de IT nu le-ar fi oferit. Noi foloseam de exemplu Linux sau alte sisteme de operare care nu erau atât de folosite de multinaţionale la momentul respectiv. Eram destul de iubiţi. Lucram cu o mulţime de jucători care ştiau că suntem furnizori de servicii pentru fiecare, că avem acces la informaţiile, la serverele lor şi în acelaşi timp ne ofereau încredere pentru că, deşi eram tineri, eram foarte serioşi”, povesteşte antreprenorul.
Pe măsură ce firma a crescut, a intrat şi pe segmentul de software development. Apoi, începând cu 2005, a început să dezvolte soluţii pentru comerţul online. „Cu excepţia eMAG-ului, care era, de asemenea, la început, nu prea existau jucători. Am fost foarte devreme pe piaţă.”

Citiţi continuarea pe www.businessmagazin.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO