Profesii

Studenţii caută joburi care să le permită să călătorească, salariul devine important abia când îşi întemeiază o familie

Anica Stoica, directoarea de personal în cadrul grupului german Continental România: Noi angajăm circa 1.000 de oameni anual, asta înseamnă că circa 10.000 trec prin procesul de recrutare.

Anica Stoica, directoarea de personal în cadrul grupului german Continental România: Noi angajăm circa 1.000 de oameni anual, asta înseamnă că circa 10.000 trec prin procesul de recrutare.

Autor: Mihaela Pascari

10.12.2015, 00:07 953
Munca în echipe internaţionale şi călă­toriile sunt două dintre criteriile la care se uită un tânăr absolvent de facultate aflat în căutarea unui loc de muncă, salariul devenind principala miză abia când tinerii îşi întemeiază familii sau când apare nevoia de achiziţie a unei locuinţe, a unei maşini.
 
„Când vin de pe băncile facultăţilor studenţii sunt interesaţi mai întâi de conţinutul jobului pe care şi-l aleg, la fel călătoriile şi munca în echipe internaţionale este importantă pentru aceştia. Partea salarială devine mai importantă cu trecerea timpului, când întemeiază o familie sau vor să-şi ia o casă”, spune Anica Stoica, directoarea de personal în cadrul gru­pului german Continental Ro­mânia, cel mai mare pro­ducător de com­ponente de pe piaţa auto ro­mânească.
 
Grupul german face afaceri de 2 mld. euro anual în România şi are peste 15.000 de sala­riaţi în mai multe centre de producţie şi dezvoltare din Timişoara sau Sibiu.
 
Continental a publicat rezultatele unui sondaj referitor la carieră realizat în colaborare cu Institutul de Ştiinţe Sociale Aplicate (INFAS) pe un eşantion de 1.000 de studenţi din inginerie, ştiinţele naturii şi ştiinţe economice, precum şi aproximativ 1.000 de tineri profesionişti angajaţi deja în centre Continental din România, Germania şi China. Studiul arată că 47% dintre stu­denţii români vor să aibă un job care să le placă şi să aibă un echilibru între viaţa profe­sională şi cea personală, doar 28% dintre cei chestionaţi motivând că pe primul loc se află venitul salarial.
 
„Noi angajăm circa 1.000 de oameni anual, asta înseamnă că circa 10.000 trec prin procesul de recrutare. Nu este uşor, dar nici di­ficil pentru că noi îi pregătim încă de pe vre­mea studenţiei. Importantă în procesul de selecţie este calitatea studenţilor, care creş­te de la an la an, mai greu este din punctul de vedere al disponibilităţii pe piaţă, pentru că sunt multe companii care îşi doresc cei mai buni angajaţi”, mai spune Anica Stoica.
 
Mai mult, o nouă formă de angajare este reco­mandarea, astfel angajatorii cred că sala­riaţii care recomandă joburile deschise în cadrul companiei în care lucrează îşi apreciază propriu loc de muncă. „Rata de angajări prin recomandare este cea mai mare. 40% din angajaţii noştri vin din recomandări, ceea ce înseamnă că ei îşi apre­ciază firma dacă o reco­mandă”.
 
Un alt rezultat al stu­diului mai arată că tinerii ro­mâni care se decid să plece se orientează spre Ger­mania (50%), SUA (52%) şi El­veţia (38%), principala motivaţie fiind ob­ţi­ne­rea unui salariu peste medie (circa 66% dintre cei chestionaţi) şi posi­bi­li­ta­tea de a se pre­găti şi familiariza cu limba şi cul­tura ţării res­pective (43%). Printre alte cri­terii im­por­tante care i-ar determina pe tineri să lucreze în străinătate se numără po­si­bilitatea de a avea sarcini de muncă inte­re­sante ( 43%).
 
„Contactul studenţilor cu alte culturi este mult mai important faţă de acum 15 ani. Există programe care le satisfac curio­zitatea faţă de alte culturi încă din timpul facultăţii. Ei îşi doresc să plece pentru că vor să vadă ce este acolo”, spune Anica Stoica.
 
În prezent, Continental are peste 208.000 de angajaţi în 53 de ţări şi cinci divizii, concernul are afaceri de aproximativ 34,5 miliarde de euro.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO