Profesii

Studiu: 59% dintre antreprenori nu se gândesc la extinderea afacerii în contextul economic actual

Studiu: 59% dintre antreprenori nu se gândesc la...

Autor: Florentina Niţu

08.11.2018, 16:09 129

Antreprenorii din industriile creative sunt reticenţi în privinţ extinderii afacerii, din cauza modificărilor legislative, a lipsei forţei de muncă şi a mediului financiar neprietenos. Ei consideră că actualul context economic  nu este prielnic pentru business, spun reprezentanţii UniCredit Bank şi Cult Market Research.

UniCredit Bank împreună cu compania de cercetare Cult Market Research au făcut un studiu de percepţie şi cercetare pentru antreprenorii din industriile creative pe un eşantion de 200 de persoane, din Bucureşti, Timişoara, Iaşi, Braşov si Cluj-Napoca. 

"Cifrele arată că în realitate antreprenorii din industriile creative sunt reţinuti şi uşor pesimişti, dar au o atitudine optimistă. Doar 12% dintre antreprenori consideră că actualul context economic este favorabil pentru business, pe când 59% dintre aceştia sunt reticenţi şi se gândesc mai degrabă la stabilizarea businessului, decât la extinderea businessului", spune Paul Acatrini, managing partener & research manager la Cult Market Research. 

Motivele pentru care nu se gândesc la dezvoltarea afacerii sunt schimbârile legislative, care nu le oferă predictibilitate, lipsa forţei de muncă, dar şi lipsa fondurilor.  "Am încercat să iau fonduri prin Start-up Nation, iar luna trecută mi s-a spus că nu se poate, pentru că nu îndeplineam anumite condiţii şi a trebuit să renunţ. În România nu te ajuta nimeni", spune Ilinca Alexandru, fondatoarea Sirop.

Cei mai optimişti antreprenori sunt din Capitală, dar cei mai doritori de a-şi dezvolta compania sunt din Cluj.

În privinţa finanţării, 66% dintre cei chestionaţi spun că apelează la autofinanţare, pentru că sistemul birocratic de obţinere a fondurilor nu este prielnic în România.

În viitor, antreprenorii îşi doresc să-şi dezvolte afacerile, daca pot să treacă de barierele legislative şi birocratice actuale, mai arată datele studiului "Barometrul Minţilor Creative.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO