Profesii

Supravieţuitor al unui atentat cu bombă a ridicat o afacere de milioane de dolari

SURSA: CNBC.com

Autor: Alexandra Cepăreanu

18.03.2018, 17:15 173

Miliardarul Andy Monfried a devenit fondator şi CEO al companiei Lotame, după ce era să moară, împreună cu soţia lui, într-un atentat cu bombe organizat de mişcarea Hamas la Israel, scrie CNBC Make It. 

Andy Monfried şi soţia lui se aflau la Ierusalim, când restaurantul în care mâncau devenise ţinta unui atentat cu bombe organizat de mişcarea Hamas. Cuplul a fost printre puţinii supravieţuitori ai atacului, fiind protejaţi de o coloană interioară din lemn.

Supravieţuirea lor a fost o şansă reală care l-a determinat pe Monfried să ridice o afacere de milioade de dolari.

„Acea zi mi-a schimbat cursul vieţii. Ştiam că voi schimba totul de la acel punct, singurul lucru pe care voiam să îl păstrez era soţia mea. Nu am lăsat mişcarea Hamas să ne curme vieţile”, a declarat Andy Monfried pentru CNBC Make It.

Până în acel moment, Andy Monfried lucra pe postul de şef executiv la o firmă de notariat, dar îndată ce s-a întors în America a decis să îşi dea demisia şi să-şi reevalueze oportunităţile.

„Revenind şi conştientizând că ne puteam pierde vieţile, am decis să îmi asum mai multe riscuri. Nu încerc să fiu un martir, dar cele întâmplate m-au făcut să simt că mi-a fost dată o nouă şansă”.

Monfried a petrecut şase luni în şomaj până s-a angajat din nou. Prima dată s-a angajat la compania de publicitate online din Baltimore, Advertising.com, unde a construit biroul din New York de la zero şi a generat venituri de 100 de milioane de dolari în patru ani.

Când afacerea a fost vândută companiei americane furnizoare de servicii globale de internet, AOL, a decis să îşi folosească expertiza şi să treacă dincolo de „marginea de tăiere”, la ceea ce el a numit „marginea sângeroasă” a datelor de client.

În 2006 a fondat compania Lotame, o platformă de gestionare a datelor, care îi ajuta pe agenţii de publicitate, pe comercianţi şi pe editori să-şi vizeze mai bine clienţii.

Doisprezece ani mai târziu, Lotame a devenit o companie globală, evaluată la sute de milioane de dolari. Monfried a spus că se aştepta ca firma să atingă valoarea de 1 miliard de dolari în primii trei ani, „deoarece mai multe companii începeau să vadă valoarea datelor despre clienţi”.

În ciuda succesului, el spune că încă se bazează pe acel moment „seminal” de acum 20 de ani.  „Nu trece zi fără să mă gândesc la acel moment”.

„Eram foarte concentrat pe detalii înainte, dar am renunţat la aceste preocupări şi m-am concentrat asupra lucrurilor care ştiam că vor avea un impact asupra viitorului meu”, a adăugat Monfried.

Monfried a spus că acum îşi ia timp pentru meditat, pentru că asta îl ajută să construiască legături mai bune cu clienţii, cu acţionarii şi cu angajaţii lui.

„Încă am zile bune şi zile proaste, dar văd fiecare zi ca pe un cadou”.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO