Profesii

Tinerii din generaţia Z vor să economisească şi să câştige mai mulţi bani în 2021. Un sfert dintre ei vor să investească mai mult, mai ales cei de 16-18 ani

Tinerii din generaţia Z vor să economisească şi să câştige mai mulţi bani în 2021. Un sfert dintre ei vor să investească mai mult, mai ales cei de 16-18 ani

Autor: Roxana Rosu

23.09.2021, 15:02 62

Mai mult de jumătate dintre tinerii din generaţia Z şi-au propus să economisească şi să câştige mai mulţi bani în 2021, comparativ cu pierderile suferite anul trecut, iar 8 din 10 spun că îşi aleg jobul în funcţie de ceea ce le place să facă cel mai mult, arată datele studiului naţional Insights PulseZ.

De asemenea, 62% dintre participanţi consideră împlinirea personală ca fiind cea mai importantă în viaţă, urmată de independenţa financiară (57%) şi de sănătate (41%).

Mai mult de jumătate dintre tinerii intervievaţi (51%) susţin că focusul lor pentru 2021 a fost economisirea, în măsura în care 2020 le-a generat pierderi financiare. Totodată, 48% dintre ei şi-au propus să câştige mai mult anul acesta (vs. 33% în 2020). 

De asemenea, 45% dintre participanţi sunt mult mai atenţi la cheltuielile pe care le fac, în vreme ce 25% dintre ei şi-au propus să investească mai mult. Interesant este faptul că intenţiile de a investi se remarcă mai mult în rândul tinerilor cu vârste cuprinse între 16 şi 18 ani (30%) decât în cazul celor de peste 21 de ani, doar 19% dintre aceştia având astfel de intenţii. 

În ceea ce priveşte produsele consumabile pe care tinerii le achiziţionează, preferate rămân băuturile răcoritoare, batoanele de ciocolată, snacks-urile şi mâncarea comandată cu livrare. Nici când vine vorba despre produsele de fashion (37%), tinerii nu-şi schimbă comportamentul de cumpărare, ei preferând să renunţe, mai degrabă  jocurile video (11% au renunţat în pandemie să plătească) şi cursurile online (18% au renunţat în pandemie să plăteasca), în detrimentul produselor vestimentare.

Jumătate dintre tinerii generaţiei Z consideră că fac achiziţii echilibrate, în egală măsură din online şi offline. Totodată, comparativ cu anul trecut, a crescut numărul celor care au început să cumpere mai mult din online decât din offline (18% faţă de 12%) .

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO