Inovaţie şi creativitate – acestea sunt caracteristicile de care trebuie să dea dovadă managerii de resurse umane de pe piaţa locală pentru a face faţă cursei de motivare şi retenţie a oamenilor motivaţi, având bugete reduse. În ultimul an, companiile locale s-au întrecut în beneficii originale şi cât mai speciale pentru angajaţii lor, spun specialiştii în domeniul resurselor umane.
„Chiar dacă nu sunt la fel de originale ca cele din alte ţări – cum ar fi Anglia, unde deja se dau concedii plătite pentru recuperarea după operaţii estetice, sau în Africa, unde se dau generatoare de curent electric – beneficiile din România sunt din ce în ce mai variate. Angajaţii au deja discounturi la magazine şi abonamente la mai multe săli de sport, au săli de recreere în firmă, de jocuri, au petreceri spectaculoase pentru copii sau pentru ei, şi chiar şi burse pentru copiii premianţi sau studenţii şefi de promoţie”, explică Oana Datki, country manager al Consulteam, parte a gigantului mondial în resurse umane Mercer.
Producătorul de jocuri video Ubisoft, de exemplu, a amenajat în clădirea în care lucrează angajaţii atât o sală de fitness, cât şi o masă de ping-pong unde angajaţii se pot relaxa în timpul serviciului. La fel se întâmplă şi în cadrul producătorului de software Microsoft, care oferă angajaţilor posibilitatea de a juca biliard la serviciu, dar şi aceea de a merge la sală în timpul programului de lucru, angajaţii având abonamente complete la unele dintre cele mai scumpe săli de sport din Capitală.
Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels